Δημοτικό Θέατρο Πειραιά| Τρίτο κουδούνι ή Το θέατρο αλλιώς

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Τρίτο κουδούνι ή Το θέατρο αλλιώς

Στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά χτυπά η καρδιά της θεατρικής παιδείας

7 σκηνοθέτες, 7 θεατρικά έργα, 7 σχολεία

2 ημέρες μαθητικών παραστάσεων στο ΔΘΠ

 

Τι μπορεί να συμβεί όταν το θέατρο πάει στο σχολείο;

Όταν η θεατρική αγωγή μεταμορφώνεται σε θεατρική πράξη;

Όταν νέοι σκηνοθέτες διαφορετικού ύφους συναντούν μαθητές διαφορετικών ηλικιών;

 

Mε μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το διήμερο μαθητικών παραστάσεων το «Τρίτο κουδούνι ή το θέατρο αλλιώς» στο ΔΘΠ, το οποίο υλοποιήθηκε σε συνεργασία και με αποκλειστική χρηματοδότηση από το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση.

 

Περισσότεροι από 500 μαθητές, γονείς και φίλοι του Θεάτρου, παρακολούθησαν, τις παραστάσεις του διημέρου, αποτέλεσμα μιας άρτιας όσο και γόνιμης εννεάμηνης συνεργασίας μαθητών, εκπαιδευτικών και σκηνοθετών, επτά διαφορετικών σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Πειραιά.

 

Ο Δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης, χειροκρότησε την μεγάλη μαθητική κοινότητα που πλημμύρισε, το ΔΘΠ, υπογραμμίζοντας Ο Πειραιάς είναι πλέον στο επίκεντρο της πολιτιστικής ζωής της χώρας. Στο  Δημοτικό Θέατρο Πειραιά,  χτυπά η καρδιά της θεατρικής παιδείας. Ευχαριστούμε θερμά το ίδρυμα Λάτση το οποίο στήριξε την πρωτοποριακή αυτή πρωτοβουλία του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά. Η  επιτυχημένη αυτή συνάντηση, αποτέλεσμα μιας σημαντικής όσο και δημιουργικής κοινής πορείας, εκπαιδευτικών , σκηνοθετών και μαθητών, μας γεμίζει αισιοδοξία σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς. Συγχαρητήρια στους μαθητές μας

Εκ μέρους του Κοινωφελούς Ιδρύματος Ιωάννη Σ. Λάτση, για το πρόγραμμα «Τρίτο κουδούνι ή το θέατρο αλλιώς», μίλησε ο Χρήστος Χρυσανθόπουλος, διαχειριστής προγραμμάτων, ο οποίος υπογράμμισε την αξία της θεατρικής διδασκαλίας στο σχολείο και την σημασία υλοποίησης του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού προγράμματος από το ΔΘΠ σε συνεργασία με τα σχολεία της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά. Το Ίδρυμα στρατηγικά έχει αποφασίσει την ανάπτυξη χρηματοδοτικών προγραμμάτων για την αναβάθμιση της ποιότητας της μαθησιακής και εκπαιδευτικής διαδικασίας σε όλες τις βαθμίδες, ενώ παράλληλα με προγράμματα υποτροφιών ενισχύει την πρόσβαση σε νέους φοιτητές και φοιτήτριες στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

 

Ο Καλλιτεχνικός  Διευθυντής του ΔΘΠ  Νίκος Διαμαντής, σημείωσε ότι :Το Τρίτο κουδούνι ή Το θέατρο αλλιώς, μας έδωσε την ευκαιρία να συναντηθούμε με τους μαθητές τους νέους, το θέατρο, τον πολιτισμό. Πρόκειται για ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που έχει στόχο να μυήσει τους έφηβους – μαθητές στο θέατρο και μέσα από αυτό να συνεισφέρει  στην φαντασία και την δημιουργικότητα τους αλλά και στην έννοια της συνεργασίας και της αξίας της ζωής.

Υπενθυμίζουμε ότι το Τρίτο κουδούνι ή Το θέατρο αλλιώς είναι  ένα καλλιτεχνικό – εκπαιδευτικό πρόγραμμα  με βασικό στόχο τη μύηση των μαθητών και των μαθητριών στη θεατρική πράξη, εμπλουτίζοντας την εκπαιδευτική διαδικασία στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Στο πλαίσιο του προγράμματος επτά σκηνοθέτες, διαφορετικού ύφους και ηλικίας, συνεργάστηκαν με επτά σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Πειραιά και των όμορων Δήμων πάνω σε κείμενα κλασσικών και σύγχρονων συγγραφέων, με στόχο να χτίσουν επτά μικρής διάρκειας θεατρικές παραστάσεις.

Το καλλιτεχνικό διήμερο περιελάμβανε:

Σάββατο 7 Μαΐου / 11.00 – 15.30

  1. Γενικό Λύκειο Καλλίπολης / διασκευή του έργου του Ιάκωβου Καμπανέλη «Το Μεγάλο μας Τσίρκο» με τη συνεργασία του Νίκου Βασιλείου.

Μια αλληγορική σπουδή επιθεώρησης ,που όπως κάθε επιθεώρηση κοιτάζει από ψηλά το ατέλειωτο τοπίο της Ελληνικής Ιστορίας, τη μια σαν πάνσοφος Δίας, την άλλη σαν οργιάζων Σειληνός και που και που σαν χαροκαμένη Μάνα, καταλήγοντας πάντα στο ίδιο συμπέρασμα…λαχτάρα για Ελευθερία.

  1. 2ο Γυμνάσιο Νίκαιας / Ανδρέα Φλουράκη, «Θέλω μια χώρα» με τη βοήθεια του σκηνοθέτη Πέρη Μιχαηλίδη.

Η γραφή του Ανδρέα Φλουράκη ιδιότυπη και καθόλου συνηθισμένη καταγράφει σκέψεις, επιθυμίες, αμφισβητεί την καθημερινότητα της εποχής μας και προτείνει την άμεση ανίχνευση των προβλημάτων και κυρίως της νοοτροπίας του νεοέλληνα. Η γλώσσα του κειμένου άμεση, κοφτή, συχνά χιουμοριστική δίνει τη δυνατότητα να αναδειχθεί η αναγκαιότητα της ύπαρξης της ομάδας και της συλλογικής προσέγγισης του οράματος για μια ‘’ιδανική’’ νέα χώρα.

  1. 9ο Γυμνάσιο Πειραιά / «Ιστορίες του Κυρίου» που αποτελείται από κείμενα του Αντόν Τσέχοφ, με τη βοήθεια του σκηνοθέτη Γιάννη Μόσχου.

Η εκπαιδευτική διαδικασία ξεκίνησε με διάφορα θεατρικά παιχνίδια. Σκοπός ήταν μια πρώτη γνωριμία των παιδιών με το έργο και την εποχή του σπουδαίου Αντόν Τσέχοφ. Επιλέχτηκαν να δραματοποιηθούν διασκεδαστικά διηγήματά του που άπτονται περισσότερο των ενδιαφερόντων των παιδιών.

Κυριακή 8 Μαϊου / 11.00 – 16.00

  1. Πρότυπο Γενικό Λύκειο Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά / Σοφοκλή «Οιδίπους Τύραννος» με τη συνεργασία της σκηνοθέτιδας Αλίκης Δανέζη – Κνούτσεν.

Η τραγωδία είναι ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα, πόσο μάλλον όταν πρόκειται για μαθητές Λυκείου. Μέσα από τα μάτια τους, τα θέματα είναι δύσκολα και “δυσάρεστα”. Οι πράξεις μεγάλες και φοβερές. Η επιλογή της τραγωδίας με την οποία δούλεψαν οι μαθητές των δύο λυκείων έδώσε τη δυνατότητα να κατανοήσουν την έννοια του Μύθου, του Χαρακτήρα, της Περιπέτειας και γενικότερα το πως “φτιάχνεται” μια ιστορία, όσο φοβερή κι αν είναι. Και σαν αποτέλεσμα, να τους δώσει ένα δυνατό έναυσμα και την επιθυμία να την αναπαραστήσουν στη σκηνή. Ο Οιδίπους Τύραννος του Σοφοκλή, παρουσιάζει με έμφαση και καθαρότητα όλα τα δραματουργικά στοιχεία και προσφέρει μια εξαιρετική βάση για μια δημιουργική και ενδιαφέρουσα διαδικασία.

  1. Γενικό Λύκειο Καμινίων / «Κάτω στον Πειραιά..» με τη βοήθεια της σκηνοθέτιδας Κίρκης Καραλή.

Μια τάξη Λυκείου στα Καμίνια, κουρασμένη από το διάβασμα των Πανελληνίων εξετάσεων, αντί για σκασιαρχείο, κάνει μια αναδρομή στην ιστορία του τόπου της. Γεγονότα και τραγούδια που σημάδεψαν τον Πειραιά και μία ερώτηση με πολλές απαντήσεις: Τι είναι για εσάς ο Πειραιάς;

  1. Ζάννειο Λύκειο / Μπέκετ, «Περιμένοντας τον Γκοντό», με τη βοήθεια του σκηνοθέτη Θάνου Τοκάκη.

Μπέκετ σε σχολικό θέατρο; Ακούγεται παράδοξο. Το «Περιμένοντας τον Γκοντό» αποτελεί  μια ενδιαφέρουσα αφορμή για παιχνίδι. Το φαινομενικά δυσνόητο έργο προσφέρει εν τέλει το πεδίο για την αναζήτηση αυτή: Μη πλοκή, αδράνεια χαρακτήρων, σε μια εποχή που τα γεγονότα μας ξεπερνούν, που τα ερεθίσματα των εφήβων είναι ταυτόσημα με φρενήρης ρυθμούς. Σε όλα αυτά λοιπόν ποσό και πως χωράει μια Μπεκετικη παύση; Τι σημαίνει διαχρονικός κλόουν; Γιατί έχουν υπαρξιακά ερωτήματα;  Και στο κάτω κάτω  τι είναι υπαρξιακό ερώτημα;

  1. 1ο Επαγγελματικό Λύκειο Νέου Φαλήρου / χοροθεατρική performance με τίτλο «Το μάθημα» με τη συνεργασία του ειδικού στις παραστατικές τέχνες Γρηγόρη – Γ. Γαϊτανάρου.

Μία ημέρα, κατά την οποία οι μαθητές φτάνουν στο σχολείο και συνειδητοποιούν ότι οι καθηγητές λείπουν. Ένα μάθημα, από τους μαθητές για τους μεγάλους και το σχολείο που ονειρεύονται. Η αναζήτηση των γνώσεων – εμπειριών που ξεφεύγουν από τη συμβατική έννοια της εκπαίδευσης και οδηγούν στη ρίζα της ψυχολογικής κατανόησης του ανθρώπου.

 

 

 

 

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s