7ο Φεστιβάλ Βωβού Κινηματογράφου| LOVE & EROTICISM| Τετάρτη 22 Ιουνίου έως Παρασκευή 1 Ιουλίου| Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

Τετάρτη 22 Ιουνίου έως Παρασκευή 1 Ιουλίου 2016, στις 21:30

 

7ο Φεστιβάλ Βωβού Κινηματογράφου

 

LOVE & EROTICISM

” Αγάπη και Ερωτισμός στο Βωβό Κινηματογράφο”

Με συνοδεία ζωντανής μουσικής

 

Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Αλέξανδρος Μούζας

 

Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

 

Είσοδος Ελεύθερη

Απαραίτητη η κράτηση θέσεων

 

Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης διοργανώνει το 7ο Φεστιβάλ Βωβού Κινηματογράφου, με τίτλο  “Αγάπη και Ερωτισμός στο Βωβό Κινηματογράφο” από την Τετάρτη 22 Ιουνίου έως την Παρασκευή 1 Ιουλίου 2016, στις 21:30, με την Καλλιτεχνική Διεύθυνση του Αλέξανδρου Μούζα.

 

Ο Βωβός Κινηματογράφος υπήρξε ο πρώτος δάσκαλος και μεγάλη αγάπη του Μιχάλη Κακογιάννη. Ο ίδιος ο μεγάλος σκηνοθέτης επιμελήθηκε τα δύο πρώτα Φεστιβάλ Βωβού Κινηματογράφου στο Ίδρυμά του, και το ΙΜΚ συνεχίζει την παράδοση που εκείνος δημιούργησε, προετοιμάζοντας, σε ετήσια βάση, το Φεστιβάλ Βωβού Κινηματογράφου και προβάλλοντας αριστουργηματικές ταινίες που έβαλαν τις βάσεις της έβδομης τέχνης.

 

Παράλληλα, όπως και εκείνα τα πρώτα χρόνια του σινεμά χωρίς ήχο, νέοι συνθέτες “ντύνουν” τα ασπρόμαυρα πλάνα με πρωτότυπες συνθέσεις οι οποίες, ερμηνεύονται ζωντανά, δίπλα στην μεγάλη οθόνη, ενισχύοντας την ατμόσφαιρα κάθε ταινίας τονίζοντας καταστάσεις και συναισθήματα…

 

Στο 7ο Φεστιβάλ τις πρωτότυπες μουσικές έχουν συνθέσει οι: Ναταλία Μαυράκη, Αργυρώ Κολιογιώργη, Παναγιώτης Θεοδοσίου, Λεωνίδας Κανάρης, Σπύρος Δεληγιαννόπουλος, Γιάννης Λούκος, Μαρίνα Τζούλη
και η DJ Ελένη Μητσιάκη.

 

Ερμηνεύουν οι: Διονύσης Μαλλούχος, Λευκή Κολοβού,  Χριστόφορος Μιρόσνικοφ, .Στέλλα Τσάνη,  Ηλίας Σδούκος,  Μάνος Κιτσικόπουλος,  Σπύρος Δεληγιαννόπουλος,  Νάσος Μαρτζούκος, Γιώργος Θεοδωρόπουλος, Μάρω Φραγκούλη, Κώστας Καραγεωργόπουλος, Φίλανδρος Κάρρας, Στάθης Κιοσόγλου,  Αλέξανδρος Μακρής, Γιώργος Αρνής, Βασίλης Παναγιωτόπουλος, Μαρία Κατσούρα, Ράνια Μιχαλοπούλου, Στέφανος Θεοδωράκης, Γιάννης Λούκος, Ελευθερία Τόγια, Μιχάλης Παπαγεωργίου, Παναγιώτης Νικολάκης, Μιχάλης Γιαβρής. 

 

Ο Αλέξανδρος Μούζας υπογραμμίζει για το 7ο Φεστιβάλ βωβού Κινηματογράφου: Ο ερωτισμός του βωβού κινηματογράφου είναι υποσυνείδητος, υπαινικτικός, μεταμφιεσμένος, και υποστηρίζεται από την ακαταμάχητη γοητεία μοιραίων γυναικών ή τη σαγηνευτική ματιά των ανδρικών προτύπων. Είναι ένας συνεχής αγώνας μεταξύ επιτρεπτού και απαγορευμένου, λογοκρισίας και κοινωνικής αποδοχής.

Το γυμνό, απαγορευμένο μήλο της εποχής, κάνει την εμφάνισή του ελάχιστα  έως καθόλου. Ένα θερμό φιλί, μια πολλά υποσχόμενη ματιά, ή ένα λίκνισμα του κορμιού, είναι αρκετά να πυροδοτήσουν ανεπανόρθωτα την ηδονοβλεπτική φαντασία του θεατή.   Όντας αυτό συνήθης πρακτική στις ταινίες μυθοπλασίας, δεν ισχύει   το ίδιο σε ταινίες με ντοκιμαντερίστικη ματιά,  όπως στο Moana  και Tabu, όπου το γυμνό δίνεται απλόχερα με το πρόσχημα του εξωτικού και αξιοπερίεργου.

Το φετινό φεστιβάλ προσπαθεί να χαρτογραφήσει το ερωτικό στοιχείο όπως αποτυπώθηκε σε σπουδαίες ταινίες, μεγάλων δημιουργών, σε διαφορετικά κινηματογραφικά είδη, από την κωμωδία και το δράμα μέχρι την αστυνομική     περιπέτεια και το εξωτικό παραμύθι.

Με συνοδοιπόρο τις νέες μουσικές δημιουργίες που θα συνυπάρξουν ζωντανά με τις ταινίες, δίνουμε ένα ακόμα ερέθισμα στο θεατή να βιώσει την αύρα και την ατμόσφαιρα της εποχής.

*****

 

Ο καλλιτεχνικός Διευθυντής του 7ου Φεστιβάλ Αλέξανδρος Μούζας σπούδασε σύνθεση με τον Θόδωρο Αντωνίου, ανώτερα θεωρητικά με τον Χάρη Ξανθουδάκη και ηλεκτρονική μουσική με τον Δημήτρη Καμαρωτό. Έχει συνθέσει για πληθώρα μουσικών συνόλων και έχει δεχθεί παραγγελίες από οργανισμούς και ορχήστρες, μεταξύ άλλων: Μέγαρο Μουσικής Αθηνών – εκπαιδευτικό πρόγραμμα S-[cool]-life (2014),  πρωτότυπη μουσική για τις ταινίες Tusalava του Len Lye (2012) και Film του Alan Schneider (2012), Άσμα Ασμάτων (2008), Πετροτσουλούφης (2004), Η Τρίσα δεν έφυγε από το Σπίτι (1999), Καμεράτα (Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής) – Cam-Media (2009), Ergon Ensemble – πρωτότυπη μουσική για το Un chien Andalou του Luis Buñuel (2013), Ορχήστρα των Χρωμάτων – Stones of Destiny (2010), Giant with the Red Boots (2010) και Trisevgeni (2008), Alea III της Βοστόνης – Monologue (2001), Ελληνική Ραδιοφωνία – Prima Materia (1996). Πολλά από τα έργα του έχουν εκτελεστεί από την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, την Ορχήστρα Πατρών, την Kiyv Classic Orchestra, μεταξύ άλλων. Έχει συνεργαστεί με τον χορογράφο Κωνσταντίνο Μίχο και την ομάδα Λάθος Κίνηση σε πολλές παραγωγές, συμπεριλαμβανομένων των Trisha Never Left Home, Days of Vironas, Papageno and Calamity till the Dawn, καθώς και με τη χορευτική ομάδα Αίρεσις.

 

Ο Αλέξανδρος Μούζας έχει συνθέσει πρωτότυπη μουσική για ταινίες μικρού μήκους, τηλεοπτικές σειρές, ντοκιμαντέρ και διαφημίσεις για την πλειοψηφία των τηλεοπτικών καναλιών στην Ελλάδα. Το 2003,  διετέλεσε Καλλιτεχνικός Διευθυντής του ελληνικού τμήματος του προγράμματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης για νέους καλλιτέχνες και νέες τεχνολογίες New Media Edge Project, και το 2004, δέχθηκε παραγγελία από την Οργανωτική Επιτροπή των Ολυμπιακών Αγώνων «Αθήνα 2004» για τη σύνθεση μεγάλης σειράς μουσικών θεμάτων για τα διαφημιστικά βίντεο των Ολυμπιακών Αγώνων. Οι πρόσφατες επαγγελματικές του δραστηριότητες περιλαμβάνουν τη διεύθυνση παραγωγής ηχογραφήσεων και εκδόσεων CD με ορχηστρική μουσική. Είναι ο Καλλιτεχνικός Συντονιστής και ιδρυτικό μέλος του μουσικού συνόλου Ergon Ensemble, διατηρεί τη δική του εταιρία παραγωγής (ANAX-Cultural Projects), και διδάσκει Μουσική Τεχνολογία και Μουσική Κινηματογράφου σε γνωστές σχολές της Αθήνας. Είναι καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Βωβού Κινηματογράφου του Ιδρύματος Μ. Κακογιάννης.

 

Ο Αλέξανδρος Μούζας έχει συλλάβει και έχει συντονίσει τα εκπαιδευτικά προγράμματα Cam-media και S-[cool]-life για μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Είναι υπεύθυνος συντονισμού του Φεστιβάλ Θρησκευτικής Μουσικής Πάτμου από το 2009, και είχε την καλλιτεχνική ευθύνη παραγωγών, όπως τα αφιερώματα στον Ιάννη Ξενάκη (Φεστιβάλ Αθηνών) και στον Peter Maxwell Davies (Icones για Μέγαρο Μουσικής Αθηνών), Βωβές Ταινίες και Μουσική (Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης και Μέγαρο Μουσικής Αθηνών). Το πιο πρόσφατο μουσικό του θέατρο, CityLives, παρουσιάστηκε στο Μέγαρο Μουσικής τον Μάιο του 2014.

 

Ο Αλέξανδρος Μούζας είναι μέλος της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών, του Δ.Σ. της οποίας διετέλεσε ταμίας κατά την περίοδο 1998-2012. Το ορχηστρικό του CD του Music for an imaginary film, με τη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Σόφιας, κυκλοφόρησε από την εταιρία NAXOS.

 

*****

7ο Φεστιβάλ Βωβού Κινηματογράφου, 2016

Το Πρόγραμμα – Οι ταινίες- Οι συνθέτες

 

  • Τετάρτη 22 Ιουνίου 2016, στις 21:30
    Sunrise – A Song of two Humans (1927, 93΄)

 

Σκηνοθεσία: F.W. Murnau

Σενάριο: Carl Mayer, Hermann Sudermann

Παίζουν: George O’Brien, Janet Gaynor, Margaret Livingston
Σε αυτόν το μύθο με τον υπότιτλο «Ένα τραγούδι για δύο ανθρώπους», η «κακιά» γυναίκα – πειρασμός είναι μια γυναίκα της πόλης που μάγεψε τον αγρότη Anses, η οποία προσπαθεί να τον πείσει να δολοφονήσει την παραμελημένη γυναίκα του, Indre.

 

Πρωτότυπη Μουσική: Ναταλία Μαυράκη
Νάσος Μαρτζούκος
 (βιολί), Γιώργος Θεοδωρόπουλος (όμποε), Μάρω Φραγκούλη (πιάνο)

Η Ναταλία Μαυράκη γεννήθηκε στην Αθήνα, όπου σπούδασε πιάνο με το Β. Σαγκαϊντάτσνυ  και τον Α. Μιρόσνικοφ καθώς και Ανώτερα Θεωρητικά με τους Ι. Παπαδάτο, (Ειδικό Αρμονίας -Ιούνιος 1996), Μ. Ροζάκη (Πτυχίο Αντίστιξης, Ιούνιος  2000) και Π. Κούκο (Πτυχίο Φούγκας  Ιούνιος 2007 με Άριστα Παμψηφεί). Σπούδασε σύνθεση με καθηγητή τον Ιωσήφ Παπαδάτο(δίπλωμα σύνθεσης, Ιανουάριος 2015  με Άριστα) και παρακολούθησε το σεμινάριο music for media και film scoring με καθηγητή τον Αλέξανδρο Μούζα. Επίσης έχει παρακολουθήσει διετές σεμινάριο στο Μαράσλειο Διδασκαλείο με θέμα τη Μουσικοθεραπεία και έχει κάνει σπουδές τραγουδιού. Έργα της έχουν παρουσιαστεί στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης (Τα φτερά του έρωτα, κομμάτι σε τρία μέρη για φλάουτο, κλαρινέτο και μαντολίνο, La haine attire la haine, έργο για κρουστά και πιάνο). Επίσης συμμετείχε στη συναυλία «Ιστορίες Ελληνικής μουσικής, παράδοση και συνέχεια» του Διεθνούς Καλλιτεχνικού Κέντρου ATHENΑEUM με το έργο της “ Σαν δέσμη από τριαντάφυλλα για πιάνο, φλάουτο, κλαρινέτο, μαντολίνο και μέτζο σοπράνο σε ποίηση Κώστα Καρυωτάκη. Έχει συμμετάσχει στο 3ο,4ο και 5ο Φεστιβάλ Βωβού Κινηματογράφου  του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης με σύνθεση πρωτότυπης μουσικής για ζωντανή συνοδεία για τις ταινίες  Stella Dallas, Sunrise και Broken Blossoms αντίστοιχα. Συμμετείχε με υποτροφία από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ) στο πρόγραμμα European Music Portfolio – a creative way into languages (Canterbury, England). Τον Απρίλιο του 2013 το έργο της “In extremis” (για φλάουτο, όμποε, κλαρινέτο, πιάνο, βιολί και βιολοντσέλο) ερμηνεύτηκε από το Ελληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής υπό την διεύθυνση του Θεόδωρου Αντωνίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Από το 2003 διδάσκει ως καθηγήτρια μουσικής στη δημόσια εκπαίδευση.                                                      

*****

  • Πέμπτη, 23 Ιουνίου 2016, στις 21:30
    Pandoras Box (1929, 131΄) | Με αγγλικούς υπέρτιτλους

Σκηνοθεσία: Georg Wilhelm Pabst

Σενάριο: Frank Wedekind, Ladislaus Vajda

Μουσική: Peer Raben

Παίζουν: Louise Brooks, Fritz Kortner, Francis Lederer

Η Lulu είναι μια όμορφη νεαρή Εβραία που μπορεί να γοητεύσει όλους τους άνδρες γύρω της. Η Lulu βγαίνει με τον πλούσιο χρηματοδότη Δρ Ludwig Schon, καθώς όμως για αυτόν είναι ένα παιχνιδάκι, αρραβωνιάζεται με την Σαρλότ, μια γυναίκα της ίδιας κοινωνικής τάξης με αυτόν. Ο ίδιος κανονίζει η Lulu να εμφανιστεί στη μουσικοθεατρική επιθεώρηση του γιου του Alwa, όπου και αυτός γοητεύεται μαζί της. Όταν ο Δρ Schon και η μνηστή του πάνε στο θέατρο, η Lulu φροντίζει να τον αναγκάσει να την παντρευτεί για να προστατέψει τη φήμη του.

Με την πρωτότυπη μουσική

*****

  • Παρασκευή 24 Ιουνίου 2016, στις 21:30
    Blood and Sand (1922, 80΄)

 

Σκηνοθεσία: Fred Niblo

Σενάριο: June Mathis

Παίζουν: Rudolph Valentino, Lila Lee, Nita Naldi, Rosa Rosanova, Walter Long

 

Η ταινία βασίστηκε στο ισπανικό μυθιστόρημα Blood and Sand (Sangre y arena) του Vicente Blasco Ibanez (1909) και στην θεατρική εκδοχή του βιβλίου από τον Thomas Cushing.

Ο Juan Gallardo, ένα χωριατόπαιδο γεννημένο στη φτώχεια, καταλήγει να γίνει ένας από τους μεγαλύτερους ταυρομάχους στην Ισπανία. Παντρεύεται μια παιδική του φίλη, την όμορφη και ενάρετη Carmen, αλλά η φήμη και τα πλούτη τον οδηγούν στην Dona Sol, μια πλούσια, σαγηνευτική χήρα. Ξεκινούν μια παθιασμένη ερωτική σχέση, αλλά ο Juan, αισθανόμενος ένοχος που πρόδωσε την Κάρμεν, προσπαθεί να απελευθερωθεί από την Dona Sol.

 

Πρωτότυπη Μουσική: Αργυρώ Κολιογιώργη
Κώστας Καραγεωργόπουλος
(βιολί), Φίλανδρος Κάρρας (κλαρινέτο), Μάνος Κιτσικόπουλος (πιάνο)

 

Η Αργυρώ Κολιογιώργη γεννήθηκε στην Αθήνα το 1982 και μεγάλωσε στη Χαλκίδα. Έχει πτυχίο στο πιάνο και στα ανώτερα θεωρητικά και σπουδάζει σύνθεση στην Αθήνα. Έχει σπουδάσει επίσης Μηχανικός Περιβάλλοντος στο Πολυτεχνείο Κρήτης. Έχει παρακολουθήσει κύκλους σεμιναρίων για μουσική κινηματογράφου, μουσική για media και μουσική τεχνολογία με τον Αλέξανδρο Μούζα.

Το 2014 ήταν ανάμεσα στους δύο νικητές του Call for Scores του 6th International Pharos Contemporary Music Festival στην Κύπρο για τη μουσική της ταινίας Mechanical Principles του Ralph Steiner. Το έργο της, Mechanical Principles, παρουσιάστηκε από το Ergon Ensemble.

To 2016 το Mechanical Principles, χωρίς την ταινία, διακρίθηκε με honorable mention στο call for scores τουTEMPO New Music Ensemble (College Park, USA) ανάμεσα σε 500 συμμετοχές.

Έχει συμμετάσχει τέσσερις χρονιές (2011-2014) στο Φεστιβάλ Βωβού Κινηματογράφου του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης, γράφοντας πρωτότυπη μουσική για τέσσερις ταινίες μεγάλου μήκους: «The Phantom Carriage»του Victor Sjostrom, «Diary of a lost girl» του Georg Wilhelm Pabst, «Queen Kelly»”του Erich Von Stroheim και «Blood and Sand» του Fred Niblo.

*****

 

  • Σάββατο 25 Ιουνίου 2016, στις 21:30
    Moana
    (1926, 96΄) (Moana On Sound)

Σκηνοθεσία/Σενάριο: Robert J. Flaherty

Μουσική: 2015 Restoration, Original Soundtrack 1980, Monica Flaherty

Παίζουν: Fa’agase Su’a-Filo, Pe’a, Ta’avale, Tugaita

Το Moana είναι ένα αμερικανικό ντοκιμαντέρ του 1926, ή πιο ορθά ένα ντοκιμαντέρ μυθοπλασίας, που σκηνοθέτησε ο Robert J. Flaherty, ο δημιουργός του Νανούκ του Βορρά (1922). Το Moana γυρίστηκε στη Σαμόα, στα χωριά της περιοχής Safune στο νησί Savai’i. Το όνομα του πρωταγωνιστή, Moana,  σημαίνει «βαθιά νερά» στη γλώσσα των Σαμόα.

Με την πρωτότυπη μουσική

*******

  • Κυριακή, 26 Ιουνίου 2016, στις 21:30
    It
    (1927, 75΄)

Σκηνοθεσία: Clarence G. Badger, Josef von Sternberg

Σενάριο: Elinor Glyn, Hope Loring

Πρωταγωνιστούν: Clara Bow, Antonio Moreno, William Austin

Η Betty Lou έχει ερωτικά σχέδια για τον Cyrus Waltham, τον όμορφο ιδιοκτήτη του πολυκαταστήματος όπου εργάζεται. Ο Waltham, όμως, δεν γνωρίζει καν την Betty Lou. Με την ελπίδα ότι θα τραβήξει την προσοχή του Waltham, εκείνη αποδέχεται να βγει ραντεβού με τον καλύτερο φίλο του, τον Μόντι, υπό την προϋπόθεση ότι θα δειπνήσουν στο Ritz, όπου ο Waltham έχει επίσης ραντεβού εκείνο το βράδυ. Το σχέδιό της λειτουργεί και σχεδόν αμέσως εκείνη και ο Waltham καταλήγουν να σχεδιάζουν το γάμο τους. Το ειδύλλιο παγώνει όταν ένας δημοσιογράφος γράφει κατά λάθος μια ιστορία που απεικονίζει τη Betty Lou ως ανύπαντρη μητέρα.

Πρωτότυπη Μουσική: Παναγιώτης Θεοδοσίου
Στάθης Κιοσόγλου
(κλαρινέτο), Αλέξανδρος Μακρής (πιάνο), Γιώργος Αρνής (κοντραμπάσο), Βασίλης Παναγιωτόπουλος (drums)

Ο Παναγιώτης Θεοδοσίου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1964. Σπούδασε Πιάνο με την Έφη Αγραφιώτη, Ανώτερα Θεωρητικά και Σύνθεση με τον Μιχάλη Τραυλό και Θεολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Μαθήτευσε ακόμη κοντά στους Michel Merlet, Θεόδωρο Αντωνίου και Γιάννη Τερεζάκη. Έχει ασχοληθεί με την Jazz και τον αυτοσχεδιασμό ενώ δίδαξε πιάνο και θεωρητικά σε Ωδείο της Αθήνας. Ιδρυτικό μέλος του περιοδικού «τα Μουσικά», μόνιμος συνεργάτης του διαδικτυακού περιοδικού TAR (www.tar.gr) καθώς και παραγωγός στο ελληνικό ραδιόφωνο, διετέλεσε ακόμη υπεύθυνος Μουσικού Τμήματος των Εκπαιδευτηρίων «ΓΕΙΤΟΝΑ», όπου έως και σήμερα διδάσκει και διευθύνει την Χορωδία και την Ορχήστρα του σχολείου.

Είναι μέλος της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών.

Η συνθετική του δραστηριότητα περιλαμβάνει έργα για πιάνο, έργα μουσικής δωματίου αλλά και συμφωνικής μουσικής καθώς και μουσική για τον κινηματογράφο. Παράλληλα ασχολείται με την ενορχήστρωση και την jazz arrangement έχοντας στο ενεργητικό του πολυάριθμες συμφωνικές μεταγραφές, αλλά και τη δημιουργία αντίστοιχων μικρών συνόλων στα οποία συμμετέχει ως πιανίστας.

Έργα του έχουν ερμηνευθεί στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (Los Angeles, Boston, Philadelphia, Chicago, Hague, Αθήνα, Πάτμος, Κωνσταντινούπολη) από διακεκριμένους καλλιτέχνες από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Έχει επίσης στο ενεργητικό του δισκογραφήσεις έργων του καθώς και συμμετοχή σε δισκογραφήσεις Ελλήνων συνθετών. Προσωπικός διαδικτυακός τόπος: www.ptheodosiou.gr 

 

*****

 

  • Δευτέρα 27 Ιουνίου 2016, στις 21:30
    Michael (1924, 86΄) | Με αγγλικούς υπέρτιτλους

Σκηνοθεσία: Carl Theodor Dreyer

Σενάριο: Herman Bang, Thea von Harbou

Παίζουν: Walter Slezak, Max Auzinger, Nora Gregor

Ο Mikael είναι ένας καλλιτέχνης που ανέρχεται ενώ ο δάσκαλός του, ο ηλικιωμένος Zoret, κατέρχεται. Ο Zoret βοηθά τον Mikael στα πρώτα του βήματα, με τη σχέση τους να είναι και σεξουαλική. Στη συνέχεια, ο Mikael συνάπτει σχέση με την πριγκίπισσα Zamikoff, πουλώντας τα δώρα του από τον Zoret και κλέβοντας τον ακόμη ώστε να πληρώσει τη σαρκική και πολυτελή ζωή του μαζί της. Εγκαταλείπει τον Zoret, του οποίου η υγεία χειροτερεύει, ο οποίος όμως ανακαλύπτει την πνευματικότητα στη μοναξιά του.

DJ set: Ελένη Μητσιάκη

Η Ελένη Μητσιάκη ξεκίνησε σπουδές πιάνου στο Ελληνικό Ωδείο Αθηνών. Πήρε το Δίπλωμα Πιάνου με Άριστα Παμψηφεί από το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης. Παράλληλα μελέτησε δίπλα στη Χρυσάνθη Τουρνάκη (Σχολή Marguerite Long, Παρίσι) γαλλική μουσική για πιάνο, ενώ με τον Igor Petrin (Ωδείο Τσαϊκόφσκι, Μόσχα) ασχολήθηκε συστηματικά με τη μελέτη Ρώσων συνθετών. Σπούδασε Μουσικολογία στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και είναι πτυχιούχος ανώτερων θεωρητικών (πτυχία Αρμονίας, Αντίστιξης και Φούγκας). Έλαβε ενεργά μέρος σε σεμινάρια και master-classes πιάνου στην Ελλάδα και στη Γερμανία με διεθνούς φήμης σολίστ, μεταξύ άλλων, Alain Lefevre, Bruno Leonardo Gelber, Vitalis Margulis, και Thomas Duis, και έχει εμφανιστεί ως σολίστ σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Τα τελευταία 14 χρόνια, η Ελένη Μητσιάκη εργάζεται ως μουσικολόγος και υπεύθυνη εκδηλώσεων στη Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη Λίλιαν Βουδούρη του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, ενώ έχει αναλάβει τον συντονισμό της δημιουργίας και λειτουργίας του πρώτου νεανικού διαδικτυακού ραδιοφωνικού σταθμού του Συλλόγου Φίλων της Μουσικής. Διατέλεσε αρχισυντάκτρια του classicalmusic.gr και συντάκτρια των μουσικών περιοδικών Muzine, Sonik, Project Amoeba, Pepper, avopolis.gr και movieworld.gr

Γοητευμένη από τον βωβό κινηματογράφο και την ιδέα της δημιουργίας ενός ενιαίου μουσικού κόσμου κι ενός αποτελέσματος διαφορετικού από τις συνηθισμένες πρακτικές μουσικής συνοδείας βωβών ταινιών, ασχολείται τα τελευταία χρόνια ενεργά με τους ηχητικούς πειραματισμούς πάνω στη συνοδεία αυτών. Συμμετείχε με μουσικές επενδύσεις της στο Φεστιβάλ Βωβού Κινηματογράφου του Ιδρύματος Μιχάλη Κακογιάννη στην Αθήνα, έχοντας επενδύσει μουσικά περίπου 10 βωβές ταινίες μεγάλου μήκους και 5 μικρού μήκους, και έχει δώσει διαλέξεις με θέμα History of Soundtrack, Silent Films and Music Accompaniment.

Τα τελευταία χρόνια, η Ελένη Μητσιάκη ασχολείται με την προβολή της μουσικής για τον κινηματογράφο μέσω της ραδιοφωνικής της εκπομπής City Lights και της ιστοσελίδας της kinetophone.com. Είναι μέλος του International Film Music Critics Association (IFMCA), και μόνιμη συνεργάτης ως σύμβουλος κινηματογραφικής μουσικής, των Krakow Film Music Festival, Film Fest Gent, World Soundtrack Awards (WSA) και Cordoba Film Music Festival. Τα δύο τελευταία χρόνια ασχολείται ενεργά με τη δημιουργία προγραμμάτων και τη διοργάνωση Silent Film Concerts και Cine-Concerts.

*****

 

  • Τρίτη 28 Ιουνίου 2016, στις 21:30
    The Kiss (1929, 65΄)

Σκηνοθεσία: Jacques Feyder

Σενάριο: George M. Saville, Hanns Kräly

Παίζουν: Greta Garbo, Conrad Nagel, Anders Randolf

 

Η Irene βιώνει ένα δυστυχισμένο γάμο με έναν μεγαλύτερο σε ηλικία επιχειρηματία, αλλά είναι πολύ ερωτευμένη με έναν όμορφο νεαρό δικηγόρο. Καθώς τρομοκρατείται με τη ζήλεια και το θυμό του συζύγου της, δεν διαλύει το γάμο τους και χωρίζει με το νεαρό δικηγόρο. Τελικά αφιερώνει το χρόνο της στον Pierre, ένα νεαρό φίλο της οικογένειας ο οποίος είναι ερωτευμένος μαζί της. Όταν ο Pierre είναι έτοιμος να φύγει για το κολέγιο, την ικετεύει για ένα αποχαιρετιστήριο φιλί. Η Irene συμφωνεί και τότε είναι που τους βλέπει ο σύζυγός της …

 

Πρωτότυπη Μουσική: Λεωνίδας Κανάρης
Μαρία Κατσούρα
(σοπράνο), Στέλλα Τσάνη (βιολί), Ηλίας Σδούκος (βιόλα), Χριστόφορος Μιρόσνικοφ (τσέλο), Διονύσης Μαλλούχος (πιάνο)

 

Ο Λεωνίδας Κανάρης θεωρείται ένας ιδιαίτερα δραστήριος και αξιόλογος μουσικός, έχοντας αποσπάσει εννέα βραβεία και διακρίσεις. Μέχρι στιγμής έχει γράψει 63 έργα, για: διάφορα σόλο όργανα και σχήματα μουσικής δωματίου, ορχήστρα (εγχόρδων και συμφωνική), κοντσέρτα, συμφωνική καντάτα, κύκλους τραγουδιών, χορωδιακά, μουσικές αφηγήσεις, ηλεκτρονική μουσική, καθώς θεατρική και κινηματογραφική μουσική, λαβαίνοντας συχνά καλές κριτικές. Τα έργα του συχνά ερμηνεύονται στην Ελλάδα και το εξωτερικό από γνωστούς καλλιτέχνες, σύνολα και ορχήστρες, αρκετά από τα οποία έχουν εκδοθεί (Panas Music, Σύγχρονη Μουσική, κ.ά.) ή έχουν ηχογραφηθεί για διάφορα CDs και ο δίσκος «One Night When…» (Subways) κυκλοφορεί αποκλειστικά με συνθέσεις του.

Ως κιθαριστής έχει δώσει συναυλίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό ως σολίστ, είτε συμπράττοντας με σύνολα, ορχήστρες και άλλους καλλιτέχνες σε multi media παραστάσεις.

Βασικοί του καθηγητές υπήρξαν οι: Θόδωρος Αντωνίου (Δίπλωμα Σύνθεσης – Ελληνικό Ωδείο και μαθήματα διεύθυνσης ορχήστρας), Thomas Simaku (PhD in Music, με θέμα: Composition – University of York, U.K.), Kώστας Κοτσιώλης (Δίπλωμα Κιθάρας – Ωδείο Αθηνών), Joseph Urshalmi (μεταπτυχιακές σπουδές – Rubin Academy of Jerusalem).

Διετέλεσε μέλος του Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών, διευθυντής του περιοδικού “Πολύτονον” και πρόεδρος της “Ελληνικής Μουσικής Εταιρείας”.

Στις δραστηριότητές του επίσης περιλαμβάνονται: διοργανώσεις μουσικών φεστιβάλ, συγγραφή μουσικοεκπαιδευτικών βιβλίων, αρθρογραφία, σεμινάρια επιμόρφωσης μουσικών, διεύθυνση χορωδιών και συνόλων, καλλιτεχνική διεύθυνση ωδείων και διδασκαλία. Είναι διευθυντής του Δημοτικού Ωδείου Ηλιούπολης.

*******

 

  • Τετάρτη 29 Ιουνίου 2016, στις 21:30
    Bed and Sofa (1927, 87΄) | Με αγγλικούς υπέρτιτλους

Σκηνοθεσία: Abram Room

Σενάριο: Abram Room, Viktor Shklovsky

Παίζουν: Nikolai Batalov, Lyudmila Semyonova, Leonid Yurenev

 

Ένα παντρεμένο ζευγάρι έχει ένα μικρό διαμέρισμα στη Μόσχα. Όταν ένας παλιός φίλος του συζύγου (Κόλια) φτάνει στην πόλη, ο Κόλια τον προσκαλεί να μείνει μαζί τους. Ενώ ο Κόλια λείπει για δουλειά, η αισθησιακή Liuda και ο ελκυστικός Volodia ερωτεύονται και συνάπτουν σχέση. Παρά την αρχική οργή του, ο σύζυγος ηρεμεί. Έτσι ο Κόλια καταλήγει στον καναπέ, και οι τρεις τους δημιουργούν ένα ερωτικό τρίγωνο μέχρι που η σύζυγος ανακαλύπτει ότι είναι έγκυος. Θεωρείται μια ταινία ορόσημο λόγω του χιούμορ, του νατουραλισμού και της συμπαθητικής εικόνας που δημιουργεί για τη γυναίκα.

Πρωτότυπη Μουσική: Σπύρος Δεληγιαννόπουλος
Σπύρος Δεληγιαννόπουλος (πιάνο)

Ο Σπύρος Δεληγιαννόπουλος: Συνθέτης, πιανίστας, μουσικολόγος. Σπουδές σύνθεσης στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, στο Goldsmiths College University of London και στο Internationales Musik institut Darmstadt. Σπουδές Μουσικολογίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Σπουδές πιάνου στο Σύγχρονο Ωδείο Θεσσαλονίκης. Σπουδές Ανωτέρων Θεωρητικών στο Κρατικό Ωδείο  και στο Σύγχρονο Ωδείο Θεσσαλονίκης.

Ανάμεσα στους καθηγητές του συγκαταλέγονται οι : R. Redgate,  Br. Ferneyhough, H. Lachenmann, P. Billone, J. Hoffman, Γ. Απέργης, Μ. Λαπιδάκης,  Γ. Θυμής,  Π. Δημητριάδης, I. Petrin, Κ. Γριμάλδης, Κ. Σιέμπης.

Τα έργα του έχουν παρουσιαστεί στις σημαντικότερες Αθηναϊκές αίθουσες (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, «Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β.Μ. Θεοχαράκη», Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, Γερμανικό Ινστιτούτο Γκαίτε, Ελληνοαμερικανική Ένωση, Φιλολογικός Σύλλογος Παρνασσός, Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης)  καθώς και στο εξωτερικό (Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Ιταλία, Νότιος Αφρική, Ρωσία).

Α΄’ βραβείο στο διαγωνισμό σύνθεσης «Γ. Παπαϊωάννου» της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών, για το έργο «Κουαρτέτο Εγχόρδων αρ. 2» (2003).

Προϋπηρεσία στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση στο  αντικείμενο της Σύνθεσης.

Δισκογραφία : 1) “Music on Poetry” (2015), 2) String Quartets no2 & no3 (2015), 3) Liquid Time [electronic music] (2016).

Πιανιστική δραστηριότητα: (Δίπλωμα πιάνου με Α βραβείο εξαιρετικής επίδοσης) πάνω από 400 δημόσιες εμφανίσεις, οι οποίες περιλαμβάνουν ατομικά ρεσιτάλ, συμπράξεις με σύνολα μουσικής δωματίου  και ορχήστρες καθώς και πρώτες εκτελέσεις σύγχρονων έργων του 21ου αιώνα.

Συγγραφικό έργο: πάνω από 250 μουσικολογικά κείμενα ως αναθέσεις από τον Τομέα Εκδόσεων του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, του Φεστιβάλ Αθηνών και της Λυρικής Σκηνής. 17 συμμετοχές ως ομιλητής σε μουσικολογικά συνέδρια.

Δρ. Σύνθεσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου και μέλος της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών. (Αναλυτικά στοwww.deligiannopoulos.com).

*****

 

  • Πέμπτη 30 Ιουνίου 2016, στις 21:30
    Tabu – a Story of South Seas
    (1931, 86΄)

 

Σκηνοθεσία: F.W. Murnau

Σενάριο: F.W. Murnau, Robert J. Flaherty

Παίζουν: Anne Chevalier, Matahi, Hitu

 

Στην τελευταία του ταινία, ο F.W. Murnau παρουσιάζει την ιστορία δύο νεαρών εραστών στο ειδυλλιακό νησί Bora Bora στο Νότιο Ειρηνικό. Η ζωή τους διαλύεται, όταν ο γηραιός πολεμιστής ανακοινώνει πως  η κοπέλα θα είναι η «Εκλεκτή Κόρη» την οποία απαγορεύεται για έναν άντρα ακόμα και να την κοιτάξει. Αρνούμενοι να ζήσουν χωριστά, πηγαίνουν σε άλλο νησί, παρηκμασμένο και δυτικοποιημένο.
Πρωτότυπη Μουσική: Γιάννης Λούκος
Γιώργος Αρνής
(κοντραμπάσο), Στέφανος Θεοδωράκης (κρουστά), Λευκή Κολοβού  (τσέλο), Γιάννης Λούκος (πλήκτρα, ηλεκτρονικά), Ελευθερία Τόγια (βιόλα)

 

Ο Γιάννης Λούκος γεννήθηκε το 1985. Έχει μελετήσει ανώτερα θεωρητικά και σύνθεση με τον Κώστα Βαρότση (Πτυχίο Αντίστιξης, 2010) και πιάνο με την Αλεξάνδρα Παπαστεφάνου (Δίπλωμα Πιάνου με άριστα παμψηφεί, 2009). Επίσης είναι απόφοιτος Μεταλλουργός από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Ως πιανίστας έχει ασχοληθεί ιδιαίτερα με τους αμερικάνους συνθέτες του περασμένου αιώνα όπως ο J. Cage, o G. Crumb, o M. Feldman και ο Robert Ashley, διοργανώνοντας συναυλίες και διαλέξεις γύρω από το έργο τους, όπως η συναυλία ‘Astropolis’ με την στο Ηφαίστειο των Μεθάνων αφιερωμένη στο Παγκόσμιο Έτος Αστρονομίας, 2009. Mε το μουσικό σχήμα Radio Opera έχει εμφανιστεί σε διάφορους χώρους στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Nottingham Contemporary, 2015) .

Ως συνθέτης ασχολείται και συμμετέχει με διάφορα πεδία της μουσικής από την Avant – Garde (Darmstadt International Music Festival 2014, The Fighters, for violin and viola), την Κινηματογραφική μουσική και μουσική για video (Mechanical Principles, 2014/Έπαινος στο 6th International Pharos Contemporary Music Competition, Myth, 2013 – Sweet Decay, 2012, Μόνιμη συλλογή Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Tέχνης) την μουσική για θέατρο (O κάστορας και η Ηχώ, 2015), τις ηχητικές εγκαταστάσεις (Ping – Pong Delay, 2015/ Polyglot, Hong-Kong 2016), έως την Dark Techno με τον δίσκο GLACIAL, 2012 από την γαλλική εταιρία ‘Costes Presents…’ . Έργα του έχουν ερμηνευθεί από το ντουέτο LY. Πρόσφατα ασχολείται και με την μουσική για παιδιά, και ερευνά την εξέλιξη της Όπερας μέσα από καθημερινές αφηγήσεις. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.

*******

 

  • Παρασκευή, 1 Ιουλίου 2016, στις 21:30
    The Wind (1928, 75΄)

Σκηνοθεσία: Victor Sjöström

Σενάριο: Frances Marion, Dorothy Scarborough

Παίζουν: Lillian Gish, Lars Hanson, Montagu Love

 

Όταν η Letty Mason, μια συναισθηματικά εύθραυστη γυναίκα από τη Βιρτζίνια, μετακομίζει στο Δυτικό Τέξας, αναστατώνεται από τον συνεχόμενο άνεμο και την άμμο. Φτάνοντας στο νέο της σπίτι της, στο ράντσο του ξαδέλφου της, λαμβάνει ένα εξαιρετικά ψυχρό καλωσόρισμα από τη σύζυγό του. Οι συχνές οικογενειακές εντάσεις και η ανεπιθύμητη προσοχή από τρεις μνηστήρες, ενοχλούν ιδιαίτερα την Letty και οδηγούν εν τέλει σε τραγωδία.

 

Πρωτότυπη Μουσική: Μαρίνα Τζούλη

Μιχάλης Παπαγεωργίου (πιάνο), Παναγιώτης Νικολάκης (βιολί), Μιχάλης Γιαβρής (τσέλο), Ράνια Μιχαλοπούλου (σοπράνο)

 

Η Μαρίνα Τζούλη είναι απόφοιτος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και διδάκτωρ του Ιονίου Πανεπιστημίου.

Σπούδασε επίσης ανώτερα θεωρητικά και πιάνο [βαθμός πτυχίων άριστα παμψηφεί], απέσπασε Α΄ βραβείο στο πτυχίο Φούγκας και συνέχισε Σύνθεση με τον Θόδωρο Αντωνίου [δίπλωμα με άριστα παμψηφεί και τιμητική διάκριση]. Παρακολούθησε σεμινάρια Μουσικής για Media [Film Scoring] στον Αλέξανδρο Μούζα.

Έχει διδάξει Μουσική στο Πανεπιστήμιο και στο Τ.Ε.Ι. Ιωαννίνων, στα Αρσάκεια Σχολεία Ψυχικού και Εκάλης, καθώς και Μουσική με Τεχνολογία στα δημόσια Ι.Ε.Κ. Αθήνας. Παράλληλα, συνεργάστηκε με τον Τομέα Εκδόσεων του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Αθηνών [συγγραφή μουσικολογικών κειμένων για τα έντυπα προγράμματα].

Κείμενά της έχουν δημοσιευτεί σε Μουσικολογικά και Παιδαγωγικά περιοδικά στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Είναι τακτικό μέλος της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών. Στο πλαίσιο της συνθετικής δραστηριότητας, τα έργα Trio for Piano, Violin & Cello και «Τρεις», για Πιάνο Βιόλα και Τσέλο, παρουσιάστηκαν στο Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών και στο Ωδείο Αθηνών αντίστοιχα, ενώ το Μικρά Σκηνικά βραβεύτηκε στις “Ημέρες Σύγχρονης Μουσικής”, στην Πάτρα. Το έργο One Act for Five String Performers, για τα Workshops νέων συνθετών, παρουσιάστηκε από μέλη της “Καμεράτα, Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής” στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Το Σεπτέμβριο του 2013 συμμετείχε στο 4ο Φεστιβάλ Βωβού Κινηματογράφου του Ιδρύματος «Μιχάλης Κακογιάννης» με πρωτότυπη μουσική για την ταινία Der Golem.

*****

 

 

Τετάρτη 22 Ιουνίου έως Παρασκευή 1 Ιουλίου 2016, στις 21:30

7ο Φεστιβάλ Βωβού Κινηματογράφου, 2016

LOVE & EROTICISM

Αγάπη και Ερωτισμός στο Βωβό Κινηματογράφο

Με συνοδεία ζωντανής μουσικής

Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Αλέξανδρος Μούζας

Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

 

Σε συνεργασία με το  STUDIO – Παράλληλο Κύκλωμα και τον Χρήστο Παπαδημητρίου

 

Αίθουσα: Κινηματογράφος

Είσοδος Ελεύθερη

Απαραίτητη η κράτηση θέσεων: τηλ.: 210 34.18 579, Δευ-Παρ. 11:00-14:00

 

**********

********

 

 

Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

Πειραιώς 206, Ταύρος, Αθήνα 177 78,  τηλ. 210 3418 550,  φαξ.  210 3418 570

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο : info@mcf.gr Ιστοσελίδα:  www.mcf.gr

 

Στάθμευση στο εμπορικό κέντρο athensheart

Οι  θεατές των παραστάσεων του ΙΜΚ δικαιούνται δωρεάν στάθμευση στο Parking του εμπορικού κέντρου Athens Heart από Δευτέρα έως Σάββατο από τις  08:00 – 22:00.  Από τις 22:00 έως τη 01:00 η χρέωση είναι 2,5€ και 1€ για κάθε επιπλέον ώρα στάθμευσης μετά από τη 01:01. Τις Κυριακές οι θεατές των παραστάσεων του ΙΜΚ θα επιβαρύνονται  με 2,5€ για χρήση του parking από τις 10:00  έως 01:00. Από τις 01:01πμ  θα επιβαρύνεται με κόστος 1€ για κάθε επιπλέον ώρα.

 

 

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s