ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ! | O I Δ Ι Ν Ο Υ Σ | του Θανάση Τριαρίδη για 2η χρονιά | Θέατρο Σφενδόνη

Μπείτε στην κλήρωση και κερδίστε 3 διπλές προσκλήσεις για την Πέμπτη 10 Νοεμβρίου στις 21.00!

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook (https://www.facebook.com/mind.the.art.magazine/)και αφήστε μας ένα σχόλιο, γράφοντας το ονοματεπώνυμό σας κάτω από την ανάρτηση,μέχρι την Τετάρτη 09/11 στις 14.00!

*Όσοι φίλοι μας δεν έχουν facebook μπορούν να αφήσουν ένα σχόλιο κάτω από τη δημοσίευση του περιοδικού!

Οι 3 τυχεροί που θα κληρωθούν θα έχουν τη χαρά να παρακολουθήσουν την παράσταση!

 

O I Δ Ι Ν Ο Υ Σ     

του Θανάση Τριαρίδη

 

για 2η χρονιά || από τις 3 Νοεμβρίου

στο Θέατρο Σφενδόνη

 

     (αγάπη είναι αυτό που δεν πρέπει να καταλάβεις )

 

Μετά την ολόθερμη υποδοχή από κοινό και κριτικούς, ο ΟΙΔΙΝΟΥΣ, το ψυχολογικό θρίλερ του Θανάση Τριαρίδη ξεκινάει την δεύτερη χρονιά των παραστάσεων αλλάζοντας θεατρική στέγη: από τις 3 Νοεμβρίου και κάθε Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή, θα παρουσιάζεται στο Θέατρο Σφενδόνη. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Λάζαρος Γεωργακόπουλος, ο οποίος μαζί με την Άννα Μάσχα, έχουν επωμισθεί τους δύο ρόλους του έργου, σε δύο από τις «ωριμότερες ερμηνείες της καριέρας τους…»

 

 

Περίληψη του έργου

Αν ο μυθικός Οδίπους οφείλει το όνομά του στα πρησμένα πόδια του (οίδί-πους) καθώς ο ίδιος ο πατέρας του γονείς του τον σημαδεύει ως βρέφος για να τον οδηγήσει στον θάνατο, ο Οιδίνους του εν λόγω έργου είναι αυτό που έχει ένα ανεξέλεγκτα πρησμένο μυαλό (οιδί-νους).

Το δράμα (το οποίο μπορεί να χαρακτηριστεί σε πρώτο βαθμό ένα αστικό δράμα δωματίου) ξεκινάει ένα πρωί όπου ένα ζευγάρι φιλολόγων ετοιμάζεται να γιορτάσει τα 18α γενέθλια του γιου τους. Πολύ γρήγορα ωστόσο μια σειρά  αλλόκοτων λεπτομερειών αποκαλύπτουν μια φριχτή πραγματικότητα: πως ο γιος του ζευγαριού έχει πεθάνει ως βρέφος και πως ο «ενηλικιωμένος γιος» δεν είναι τίποτε άλλο από ένα role game του πατέρα – ένας ρόλος που κρατάει επί δεκαοχτώ χρόνια.  Πολύ σύντομα αποκαλύπτεται πως τα πράγματα έχουν ξεφύγει από τον έλεγχο, πως ο νοερός «γιος» έχει «ενσαρκωθεί», και θα διεκδικήσει τα τραγικά όπλα της ανθρωπινότητάς του: τον φόνο του πατέρα, την (επαν)ένωση με την μητέρα, την ανθρώπινη τραγωδία.

Ένα εφιαλτικό ψυχολογικό θρίλερ όπου ο Οιδίπους Τύραννος του Σοφοκλή συναντάει το Ποιος φοβάται την Βιρτζίνια Γουλφ του Έντουαρντ Άλμπι. Ή (και) ένα έργο για την αφύσικη συνθήκη της οικογένειας, για τον ανυπόφορο εαυτό, για τις παραισθητικές ταυτότητες της Δύσης, για την άβυσσο της ακατανόητης αγάπης.

Ταυτότητα παράστασης

Κείμενο: Θανάσης Τριαρίδης

Σκηνοθεσία: Λάζαρος Γεωργακόπουλος

Μουσική: Χρήστος Διαμαντής

Βοηθός σκηνοθέτη & δραματολογική ανάλυση: Ροζαλί Σινοπούλου

Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος

Φωτογραφίες παράστασης: Δέσποινα Πατρικαράκου

Παραγωγή: Εκδόσεις Ευρασία

Ερμηνεύουν:  Λ: Λάζαρος Γεωργακόπουλος // Ι: Άννα Μάσχα

            Στοιχεία Παράστασης

Προγραμματισμένη Πρεμιέρα: Τετάρτη, 2 Νοεμβρίου

Παραστάσεις: Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή (έως και τις 4 Δεκεμβρίου)

Ώρα έναρξης παράστασης: 21.00

Τιμές Εισιτηρίων: 14€ (γενική είσοδος),  10€  (Φοιτητικό, νεανικό (κάτω των 22), άνω των 65 και ανέργων

Διάρκεια: 90 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)

Χώρος: Θέατρο Σφενδόνη, Μακρή 4, Μακρυγιάννη (πλησίον μετρό Ακρόπολη) || Τηλ.: 2155158968

Μουσική παράστασης: https://www.youtube.com/watch?v=TDOsqIhMkEw

Περισσότερες Λεπτομέρειες: https://www.facebook.com/oedinus/?fref=ts

 

Γιατί να δείτε την παράσταση       

 

Ο Θεσσαλονικιός συγγραφέας βρήκε έναν ιδιοφυή τρόπο να συνομιλήσει με ενα εμβληματικό πρόσωπο του αρχαίου δράματος, ακολουθώντας τη δομή ενός εξίσου εμβληματικού έργου του σύγχρονου θεάτρου, του “Ποιος φοβάται την Βιρτζίνια Γουλφ” του Έντουαρντ Άλμπι, προκειμένου να αποκαλύψει τις γκρίζες ζώνες της ταυτότητας και της οικογενειακής ζωής. […] Η λιτή και φορτισμένη συγκινησιακά παράσταση ενός έργου-σπουδή στο είναι και στο φαίνεσθαι μας βυθίζει αριστοτεχνικά στο υποσυνείδητο των ηρώων, με τον Λάζαρο Γεωργκόπουλο και την Άννα Μάσχα ωριμότερους ερμηνευτικά από ποτέ. (Μ.Κρύου, Αθηνόραμα)

 

Ολική επαναφορά για τον Θανάση Τριαρίδη που μετά την αποκάλυψη του στον «Μένγκελε» μας δίνει ένα ακόμα δείγμα συμπυκνωμένης συγγραφικής ευφυίας, εφορμώντας από την σημαντικότερη, για πολλούς, αρχαία τραγωδία του Σοφοκλή τον «Οιδίποδα». Αναπαράγοντας βασικά μοτίβα που συνοδεύουν τα έργα του(..) παραδίδει το έργο στον ακούραστο ως φαίνεται κοινωνό του, Λάζαρο Γεωργακόπουλο. Μετά την ερμηνεία του στον «Μένγκελε» ο ηθοποιός αναλαμβάνει και σκηνοθετικά καθήκοντα ερμηνεύοντας με υψηλές αξιώσεις συνάμα τον διπλό ανδρικό ρόλο, έχοντας στο πλευρό του την Αννα Μάσχα σε μια από τις κορυφαίες της στιγμές, τουλάχιστον τα τελευταία χρόνια. (Σ. Χαραμή, monopoli)

 

 Τυχερός ο Θανάσης Τριαρίδης. Σε καλά σκηνοθετικά χέρια έχουν πέσει όσα έργα του -έργα όλα για δυο πρόσωπα- έχουν ανεβεί. Και σε καλούς ηθοποιούς, να συμπληρώσω. Η καλή του τύχη συνεχίζεται. Είδα, στο «Θησείον» επίσης, το έργο του «Οιδίνους», έργο ενδιαφέρον, όπου ο συγγραφέας έξυπνα δένει σε κάτι καινούργιο τον μύθο του Οιδίποδα με το εύρημα του «παιδιού» -που υπάρχει/δεν υπάρχει- απ’ το «Ποιος φοβάται την Βιρτζίνια Γουλφ;» του Άλμπι. Ε, ο Λάζαρος Γεωργακόπουλος που υπογράφει τη σκηνοθεσία αναδεικνύει το έργο με μια ρωμαλέα παράσταση στην οποία ο ίδιος κι η καλή Άννα Μάσχα, που ερμηνεύουν τους δυο ρόλους, δίνουν την ψυχή τους. (Γ. Σαρηγιάννης, Το Τέταρτο Κουδούνι)

 

 Η παράσταση, σκηνοθετημένη με απόλυτη ευκρίνεια, αναδεικνύει τις σκοτεινές μεταπτώσεις των δύο ηρώων, αποδεικνύοντας ότι υπάρχει ελληνική δραματουργία που έχει πλέον αφήσει πίσω της τη βαρετή ηθογραφία. Ερμηνευτικό επίτευγμα για τον Λάζαρο Γεωργακόπουλο και την Άννα Μάσχα, που γεμίζουν με συναίσθημα κάθε στιγμή του ψυχολογικού αυτού θρίλερ. (Α. Λακασάς, Καθημερινή)

Ο «Οιδίνους» είναι παράσταση που προβληματίζει κι απευθύνεται στα βαθύτερα ένστικτα που αφορούν στην οικογένεια, μια κοινωνική σύμβαση τόσο θεμελιώδη όσο και επικίνδυνη για τον ψυχισμό του καθενός. Η παράσταση θα σας ακολουθεί για καιρό. (Α. Παχή, lifebook.gr)

 

Η παράσταση, σ’ ένα σκληρό και ζοφερό σύμπαν, θα σας συγκλονίσει. (X. Κιούση, Newsbeast)

 

Η περίπτωση του Τριαρίδη στο θέατρό μας είναι έτσι κι αλλιώς ιδιαίτερη: Το θέατρό του δεν διεκδικεί εξ αρχής τη σκηνική μεταφορά του (αν και παίζεται συχνά, με επιτυχία, και από ηθοποιούς ολκής). […] Πρόκειται για μια πολύ ιδιαίτερη μοναχική- περίπτωση συγγραφέα του θεάτρου μας, που επιμένει να ακολουθεί τον δικό του δρόμο. Νομίζω ότι η σκηνή μας μπορεί να κερδίσει από αυτόν.(Γ. Ιωαννίδης, Εφημερίδα των Συντακτών)

 

Μετά από έργα όπου αναζήτησε τα όρια μέσα στα οποία κινούνται οι καταπιεστικές σχέσεις ενός ζευγαριού, μετά από έργα όπου επανατοποθέτησε τη συλλογική ευθύνη του δυτικού κόσμου απέναντι στο Ολοκαύτωμα, τώρα πρόσφερε στους σταθερούς συνεργάτες του από το χώρο του θεάτρου την ευκαιρία να ερμηνεύσουν πιθανές νέες απόψεις για το πώς η βάση της κοινωνίας μας –η οικογένεια- έχει διαμορφωθεί από την εποχή του Σοφοκλή μέχρι σήμερα. «Οιδίνους», λοιπόν. Αν Οιδίπους σημαίνει αυτός που έχει πληγωμένα πόδια, Οιδίνους είναι αυτός που έχει πληγωμένο νου. (Μ. Κοντολέων, fractalart.gr)

 

Δεν είναι μια τραγωδία για έναν πατέρα που δεν μπόρεσε να δεχτεί τον θάνατο του γιου του. Είναι μια τραγωδία για έναν άντρα που προσπαθεί να επανεφεύρει τον εαυτό του και στην πορεία αυτοκαταστρέφει και παλιό και νέο από την αδυναμία του να δεχτεί τη δική του απλότητα. Πώς είναι δυνατόν να μην προσκυνάς το μεγαλείο που είναι η διάνοια του Θανάση Τριαρίδη μετά από αυτό; (Μ. Βαμβούνης, gkoultoura)

Μετά τον «Μένγκελε», ο Θανάσης Τριαρίδης μας παραδίδει ένα ακόμη συγκλονιστικό εφιαλτικό ψυχολογικό θρίλερ, που αυτή τη φορά περιστρέφεται γύρω από τη ζωτική νοσηρότητα της οικογένειας με άξονα αναφοράς την αρχαία τραγωδία του Σοφοκλή, «Οιδίπους Τύραννος». Σε ρόλο σκηνοθέτη και πρωταγωνιστή ο Λάζαρος Γεωργακόπουλος, έχοντας στο πλευρό του την Άννα Μάσχα σε μία από τις καλύτερες στιγμές της στη σκηνή.  (Χ. Φαραζή, tospirto)

 

 

Ο επί σκηνής Θανάσης Τριαρίδης || 2016-2017

Πέντε έργα του Θανάση Τριαρίδη προγραμματίζονται να βρεθούν στη θεατρική σκηνή (και όλα είναι ανεξάρτητες, μη επιχορηγούμενες παραγωγές). Τρία από αυτά θα παρουσιαστούν από θέατρα της Αθήνας ενώ άλλα δύο θα ξεκινήσουν από την περιφέρεια (την Κρήτη και την Θήβα). Πιο συγκεκριμένα:

  • Στο Θέατρο Σφενδόνη θα παιχτεί για 2η χρονιά ο ΟΙΔΙΝΟΥΣ, σε σκηνοθεσία Λάζαρου Γεωργακόπουλου, με τον

ίδιο και την Άννα Μάσχα στους πρωταγωνιστικούς ρόλους (2η χρονιά παραστάσεων, από 03 Νοεμβρίου 2016).

  • Στο Θησείον, Ένα Θέατρο για τις Τέχνες, θα παιχτεί για πρώτη φορά το μυστικιστικό δράμα LACRIMOSA Ή ΤΟ

ΑΠΕΠΡΩΤΟ, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Γιαμλόγλου, με τους πρωτοεμφανιζόμενους Μάρθα Λαμπίρη-Φεντόρουφ και Μιχαήλ Ταμπακάκη (έναρξη: 25 Νοεμβρίου 2016).

  • Στο Θέατρο Faust θα ξεκινήσει η καινούρια παράσταση του πολυσυζητημένου LEBENSRAUM, σε σκηνοθεσία

Πηγής Δημητρακοπούλου, με τον Πάνο Ζουρνατζίδη και τον Σήφη Πολυζωΐδη στους πρωταγωνιστικούς ρόλους

(έναρξη: 05 Δεκεμβρίου 2016).

Εκτός των αθηναϊκών τειχών:

  • Στο Ρέθυμνο της Κρήτης θα ξεκινήσει μια καινούρια εκδοχή του ZYKLON Ή ΤΟ ΠΕΠΡΩΜΕΝΟ, σε σκηνοθεσία

Μαριάννας Κοντούλη (έναρξη: Ιανουάριος 2017).

  • Στη Θήβα ετοιμάζεται από το Θηβαϊκό Πειραματικό Θέατρο (ΘΗ.ΠΕ.ΘΕ.) μια καινούρια εκδοχή του ΜΕΝΓΚΕΛΕ, σε σκηνοθεσία Λάζαρου Παπαδόπουλου (έναρξη: Άνοιξη 2017).

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s