ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΣΤΕΓΗ | ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2016 – ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2017 Κινηματογράφος – Θέατρο – Χορός – Μουσική – Εικαστικά Νέες Τεχνολογίες -Διαθεματικά

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΣΤΕΓΗ

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2016 – ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2017

  1. Κινηματογράφος 2. Θέατρο 3. Χορός 4. Μουσική 5. Εικαστικά
  2. Νέες Τεχνολογίες 7. Διαθεματικά

 

Εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά, εφήβους και ενήλικες στη Στέγη και εκτός… Για μεμονωμένους επισκέπτες και σχολικές ομάδες.

Μπορεί ένα παραμύθι να μεταμορφωθεί σε ταινία; Θέλετε να ταξιδέψετε στον παράδοξο και σουρεαλιστικό κόσμο των ταινιών του πρωτοπόρου σκηνοθέτη Ζορζ Μελιές; Να φτιάξουν τα παιδιά σας μια ολοκληρωμένη ταινία κινουμένων σχεδίων μέσα σε τρεις μέρες; Μήπως προτιμάτε να ανακαλύψετε τις απίστευτες δυνάμεις που κρύβετε μέσα σας;

Πώς θα σας φαινόταν να ξεναγηθούν οι μαθητές σας στα παρασκήνια της Στέγης και να μάθουν τα επαγγέλματα που σχετίζονται με την αθέατη όψη της σκηνής; Να ανακαλύψετε τον πλούτο της γλώσσας του Βιζυηνού; Να μάθετε πώς μπορείτε να βοηθήσετε τους μαθητές να κατανοήσουν καλύτερα τη διδακτέα ύλη μέσα από το θέατρο ή να μάθετε να χορεύετε μαζί με τους μαθητές σας; Να δείτε μαζί με τους μαθητές το Hybrids, μια έκθεση από το μέλλον; Η’ να φτιάξουν την τάξη τους όπως θέλουν με το Hack your classroom; Να παίξουν από τον υπολογιστή τους με τις ψηφιακές εφαρμογές;

Αναρωτιέστε τι ήχους και τι ιστορίες κρύβουν οι γειτονιές γύρω από τη Στέγη; Ποιοι είναι οι φόβοι, οι ελπίδες και οι επιθυμίες που γεννά το ταξίδι ενός πρόσφυγα; Θέλουν τα παιδιά σας να φτιάξουν αφίσες, μπλούζες, λογότυπα και σούπερ ήρωες εμπνευσμένα από τη δική τους ματιά στην Αμερική; Η΄ να κάνουν ένα εργαστήριο αφήγησης, εικονογράφησης και ηχογράφησης μαζί με τη γιαγιά ή τον παππού τους; Να πάρουν οι έφηβοί σας δημοσιογραφικό κασετοφωνάκι, φωτογραφικές μηχανές, τέμπερες και να φτιάξουν τη δική τους εφημερίδα με αφορμή δράσεις της Στέγης; Να μάθουν τα παιδιά να παίζουν με όλες τους τις αισθήσεις;

Ό,τι και να θέλετε, τα εκπαιδευτικά προγράμματα της Στέγης είναι εδώ για να σας ανοίξουν νέους ορίζοντες.

Αναλυτικά:

 

  1. ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

 

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ / ΕΦΗΒΟΙ

Απευθύνεται σε μεμονωμένους επισκέπτες
Κάνουμε σινεμά

Έφηβοι 14 – 17 ετών


2ος Κύκλος | Φτιάχνουμε σινεμά από όνειρα και στίχους

Από 2 Δεκεμβρίου 2016 έως 27 Ιανουαρίου 2017 | 17:30 – 20:30

Μπορεί ένα ποίημα να μεταμορφωθεί σε ταινία; Μπορεί ένας χώρος να κινηματογραφηθεί ως αφήγηση; Χρησιμοποιώντας ως πρώτη ύλη μη αφηγηματικές φόρμες, όπως ποιήματα, όνειρα, σκέψεις και αντικείμενα, φτιάχνουμε πειραματικές ταινίες. Θολώνουμε τα νερά μεταξύ μυθοπλασίας, φιλμικού δοκιμίου και ντοκιμαντέρ παρατήρησης και δημιουργούμε νέους τρόπους έκφρασης μέσω του σινεμά.

 

Συντελεστές: Oliwia Twardowska, Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος (σκηνοθέτες)

Παρουσίαση ταινιών: Τετάρτη 26 Απριλίου

 

Μάθετε εδώ περισότερες πληροφορίες για το «Φτιάχνουμε σινεμά από όνειρα και στίχους»

 

 

 

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ / ΠΑΙΔΙΑ

Απευθύνεται σε σχολικές ομάδες

Το απίθανο ταξίδι
Μια παράσταση για τον σκηνοθέτη του βωβού κινηματογράφου Ζωρζ Μελιές από τον κινηματογραφιστή Άγγελο Φραντζή
Μαθητές Δ΄, Ε΄ & ΣΤ΄ Δημοτικού και Α΄ Γυμνασίου
Από 23 Ιανουαρίου έως 5 Μαΐου 2017 | 11:00-12:15
Πού βρίσκεται ο αληθινός και πού ο φανταστικός κόσμος; Οι μαθητές ταξιδεύουν στον παράδοξο και σουρεαλιστικό κόσμο των ταινιών του πρωτοπόρου σκηνοθέτη και ταχυδακτυλουργού Ζωρζ Μελιές, μέσα από μια παράσταση με ζωντανή μουσική, βίντεο και κίνηση, όπου συμμετέχουν και οι ίδιοι.

Τρεις φίλοι ταξιδεύουν πίσω στο χρόνο, στην εποχή του βωβού κινηματογράφου, για να ζήσουν μια περιπέτεια που θα τους οδηγήσει σε μακρινούς πλανήτες και θα τους φέρει αντιμέτωπους με παράδοξα εμπόδια. Στόχος τους είναι να απελευθερώσουν τον Ζωρζ Μελιές, που κρατείται φυλακισμένος από τους εχθρούς της φαντασίας. Για να το πετύχουν αυτό, όμως, θα πρέπει να βρουν τρόπο ώστε από τη σκηνή να εισχωρήσουν στην οθόνη του κινηματογράφου, κάτι που μπορεί να συμβεί μόνο με τη βοήθεια και τη φαντασία των παιδιών.

Ένα ταξίδι στο όνειρο και την πραγματικότητα, στο χώρο και στο χρόνο, που παρασύρει τους μαθητές στη μαγεία του κινηματογράφου. Η δράση των μαθητών προβάλλεται ψηφιακά στην οθόνη και με κινηματογραφικά εφέ δημιουργείται σε πραγματικό χρόνο μία ταινία. Μια μαγική, συμμετοχική παράσταση, γεμάτη χιούμορ, που βασίζεται στη μουσική, τις κινηματογραφικές τεχνικές και την κινησιολογία των ταινιών του Μελιές.
Συντελεστές:

Σκηνοθετική επιμέλεια – Δραματουργία: Άγγελος Φραντζής

Video Design – Animation: Ερατώ Τζαβάρα

Μουσική: Βασίλης Τζαβάρας

Σκηνικά – Κατασκευές: Αδριανός Ζαχαριάς

Χορογραφία – Ερμηνεία: Χρυσάνθη Μπαδέκα

Ερμηνεία: Κωνσταντίνος Παπαθεοδώρου

Κοστούμια: Δέσποινα Χειμώνα

 

Μάθετε εδώ περισότερες πληροφορίες για το «Απίθανο Ταξίδι»

 

 

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ / ΠΑΙΔΙΑ
Απευθύνεται σε μεμονωμένους επισκέπτες

Η πρώτη μου σκέψη για το 2017 γίνεται animation! 

Εργαστήριο για παιδιά 8-12 ετών

τριήμερο εργαστήριο κινούμενης εικόνας
Τρίτη 27, Τετάρτη 28, Πέμπτη 29 Δεκεμβρίου | 11:00-14:00

 

Λίγο πριν φύγει το 2016, μαζευόμαστε στη Στέγη και πλάθουμε μια ιστορία κινουμένων σχεδίων για να υποδεχθούμε το 2017. Πρόκειται για ένα τριήμερο εργαστήριο κινούμενης εικόνας, για παιδιά 8-12 ετών, που έχει στόχο να εξοικειώσει τα παιδιά με τρεις διαφορετικές τεχνικές animation μέσω της συμμετοχής τους στη διαδικασία δημιουργίας μιας ολοκληρωμένης ταινίας κινουμένων σχεδίων. Ξεκινώντας από την τεχνική του stop motion, όπου ήρωες της ταινίας θα είναι τα ίδια τα παιδιά, προχωρούμε στην ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα τεχνική του rotoscoping και καταλήγουμε να στήσουμε το σκηνικό μας με ντεκουπαρισμένα υλικά (cut-outs) που θα τα θέσουμε σε κίνηση, για να δημιουργήσουμε την ταινία μας.

 

Συντελεστής: Κλεοπάτρα Κοραή, σκηνοθέτης, animator

 

Το εργαστήριο animation πραγματοποιείται στο πλαίσιο της προγραμματικής υποστήριξης της Στέγης και του Ιδρύματος Ωνάση προς το Animasyros International Animation Festival + Agora.

 

 

Μάθετε εδώ περισότερες πληροφορίες για το εργαστήριο «Η πρώτη μου σκέψη για το 2017 γίνεται animation!»

 

 

  1. ΘΕΑΤΡΟ

 

ΘΕΑΤΡΟ / ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΗΛΙΚΙΕΣ

Απευθύνεται σε σχολικές ομάδες και κοινωνικούς φορείς

«Το κάλεσμα της άγριας φύσης» του Τζακ Λόντον
σκηνοθεσία: Ελένη Ευθυμίου

Θέατρο για όλους: σχολεία, σωφρονιστικά ιδρύματα, νοσοκομεία, γηροκομεία και σε άλλους κοινωνικούς φορείς

Από 31 Οκτωβρίου 2016 έως 31 Μαΐου 2017

 

Πώς μέσα από τις δυσκολίες ανακαλύπτουμε την εσωτερική μας δύναμη και τον πραγματικό μας εαυτό; Άκου το τραγούδι της δικής σου αγέλης-ομάδας και ανακάλυψε ποιος/ποια είσαι.

Η Στέγη ταξιδεύει και φέτος σε σχολεία και ιδρύματα όλης της Ελλάδας και μας καλεί να αφουγκραστούμε Το κάλεσμα της άγριας φύσης. Η Ελένη Ευθυμίου σκηνοθετεί το ομώνυμο αλληγορικό μυθιστόρημα του Τζακ Λόντον.

Ήρωας της ιστορίας μας είναι ο σκύλος Μπακ, που ζει αμέριμνος στο κτήμα του αφεντικού του, όταν ξαφνικά τον μεταφέρουν στο χιονισμένο Βορρά και τον αναγκάζουν να δουλεύει εξαντλητικά σέρνοντας φορτία με το έλκηθρο. Η ζωή γι’ αυτόν γίνεται δύσκολη, όμως το ξύπνημα των παλιών του ενστίκτων τον δυναμώνει και τον οδηγεί να γίνει ο αρχηγός των σκύλων. Μέσα στα δάση θα ακούσει το κάλεσμα της άγριας φύσης, θα βρει την αγέλη των άγριων λύκων –των προγόνων του– και θα την ακολουθήσει. Σε αυτό το ταξίδι, ο Μπακ συναντά την αληθινή του φύση, γνωρίζει τον πραγματικό του εαυτό και καταφέρνει να βγει μέσα από τα εμπόδια πιο χαρούμενος και δυνατός όσο ποτέ άλλοτε.

Στην παράσταση της Στέγης, οι ηθοποιοί ζωντανεύουν σε αίθουσες τις περιπέτειες του Μπακ μέσα από την αφήγηση και τη μουσική. Στόχος της παράστασης είναι να γνωρίσουν οι μαθητές ένα από τα κλασικά αριστουργήματα της παγκόσμιας λογοτεχνίας και να γοητευθούν από τη μαγεία του σύγχρονου θεάτρου που δημιουργείται με απλά μέσα.

Οι θεατές συμμετέχουν ενεργά και γίνονται μέρος της περιπέτειας. Συνοδεύουν την ιστορία παράγοντας ήχους και τραγουδώντας όλοι μαζί… το τραγούδι της αγέλης των λύκων. Η αλληλεπίδραση μεταξύ μαθητών και ηθοποιών βοηθά τους νεαρούς θεατές να νιώσουν μέλη της δικής τους ομάδας, να αντιμετωπίσουν τις δικές τους δυσκολίες και, ως άλλοι Μπακ, να πιστέψουν στις απίστευτες δυνάμεις που και οι ίδιοι κρύβουν μέσα τους!

 

 

Σκηνοθεσία-Διασκευή-Μουσική: Ελένη Ευθυμίου

Κίνηση: Βιτόρια Κοτσάλου

Σκηνικά & Κοστούμια: Ελισάβετ Αντάπαση

Βοηθός σκηνοθέτη: Μαριάνθη Γραμματικού

Ερμηνεύουν: Στέφανος Αχιλλέως, Ηλίας Βογιατζηδάκης, Δήμητρα Κούζα, Τάνια Παλαιολόγου, Αγγέλικα Σταυροπούλου, Βαλάντης Φράγκος

Παραγωγή: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

 

Εκτέλεση παραγωγής: Κωνσταντίνα Γεωργίου

Βοηθός παραγωγής: Τζέλα Χριστοπούλου

POLYPLANITY Productions

 

*Οι σταθμοί μας για το Δεκέμβριο-Ιανουάριο: 1ο Γυμνάσιο Καλυβίων Θορικού, 5ο Δημοτικό Σχολείο Ταύρου, Κέντρο Ειδικών Ατόμων η «Χαρά», 15o Δημοτικό Σχολείο Καλλιθέας, 8ο Δημοτικό Σχολείο Αγίων Αναργύρων, Εσπερινό Γυμνάσιο Σερρών με Λυκειακές Τάξεις, Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Σερρών, Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Φυλακών Νιγρίτας, 13ο Δημοτικό Σχολείο Σερρών, 3ο Δημοτικό Σχολείο Παλλήνης, Ράλλειο Γυμνάσιο Θηλέων Πειραιάς, Ίδρυμα Μητέρα – Παιδόπολη Αγία Βαρβάρα, Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Αττικής Φυλακών Κορυδαλλού, 10 Δημοτικό Σχολείο Χαϊδαρίου, 2ο Λύκειο Παλαιού Φαλήρου, 52ο Γυμνάσιο Αθηνών, 2ο Γυμνάσιο Αχαρνών, 3ο Δημοτικό Αγίων Αναργύρων, 6ο Δημοτικό Σχολείο Ζωγράφου, 21ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων ΑΜΕΑ «Το Εργαστήρι».

 

Μάθετε εδώ περισότερες πληροφορίες για το «Το κάλεσμα της άγριας φύσης»

 

 

 

 

 

                                

ΘΕΑΤΡΟ / ΕΦΗΒΟΙ

Απευθύνεται σε σχολικές ομάδες

Βήμα Βήμα στη Σκηνή
Ένα πρόγραμμα τεχνικής εκπαίδευσης θεάτρου για μαθητές
Μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου
Από 8 Νοεμβρίου 2016 έως 4 Μαΐου 2017 | 11:00-12:30

 

Πώς λειτουργεί η κονσόλα της σκηνής; O flyman είναι άνθρωπος ή πουλί; Το ήξερες ότι στη Στέγη υπάρχει και flywoman; Το «Βήμα-βήμα στη σκηνή» είναι ένα συναρπαστικό πρόγραμμα τεχνικής εκπαίδευσης που ξεναγεί τους μαθητές στα παρασκήνια μιας παράστασης.

Τα παιδιά εξερευνούν την αθέατη όψη της σκηνής και γνωρίζουν τα επαγγέλματα που σχετίζονται με την προετοιμασία και τις τεχνικές εργασίες μέσα σε ένα θέατρο.

Πίσω από τις κονσόλες και τους αυτοματισμούς υπάρχουν άνθρωποι διαφόρων ειδικοτήτων, τις οποίες οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν. Ποιες αρμοδιότητες έχει ο μηχανικός σκηνής, ο οποίος πρέπει να συνεργάζεται αρμονικά με τον flyman, τον ηχολήπτη, τον τεχνικό φωτισμού και, βέβαια, τον διευθυντή σκηνής;

Ποιος είναι ακριβώς ο ρόλος του καθενός και πώς όλοι αυτοί συντονίζονται κατά τη διάρκεια μιας παράστασης; Τα παιδιά γνωρίζουν όλους τους ανθρώπους της σκηνής που είναι υπεύθυνοι για το τελικό αποτέλεσμα, αυτό που απολαμβάνουμε εμείς οι θεατές επί σκηνής.

 

Συντελεστής: Λευτέρης Καραμπίλας (Υπεύθυνος Τεχνικών Υπηρεσιών Θεάτρου της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση)
Μάθετε εδώ περισότερες πληροφορίες για το «Βήμα Βήμα στη Σκηνή»

 

 

ΘΕΑΤΡΟ / ΕΦΗΒΟΙ

Απευθύνεται σε σχολικές ομάδες και παρουσιάζεται σε ευρύ κοινό

Φεστιβάλ Εφηβικού Θεάτρου 2017
Μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου
Εργαστήρια: Νοέμβριος 2016 – Απρίλιος 2017

Φεστιβάλ:  Παρασκευή 7 – Κυριακή 9 Απριλίου 2017

 

Ακούμε τις σκέψεις και τη φωνή των εφήβων! Το Φεστιβάλ Εφηβικού Θεάτρου ξαναχτυπά με νέα έργα από Έλληνες και ξένους συγγραφείς.  Φέτος, οι έφηβοι αναμετριούνται με την σύγχρονη ελληνική και ξένη δραματουργία με τον κανόνα του «5», δηλαδή:

– 5 σύγχρονοι Έλληνες συγγραφείς γράφουν 5 νέα θεατρικά έργα.

– 5 αναγνωρισμένα έργα της σύγχρονης ξένης δραματουργίας προστίθενται στο ρεπερτόριο του φεστιβάλ.

– 5 νέοι σκηνοθέτες μαζί με την ομάδα της Grasshopper Youth εμψυχώνουν, σκηνοθετούν και στήνουν νέες εφηβικές παραστάσεις.

Οι συγγραφείς θα δουλέψουν μαζί με τις ομάδες των εφήβων μέσα στη σχολική τάξη για περίπου ένα μήνα, με σκοπό τα έργα που θα προκύψουν μέσα από αυτό το εντατικό εργαστήριο να απηχούν τις σκέψεις και τις αναζητήσεις της εφηβικής κοινότητας. Μετά, αναλαμβάνουν δράση, μαζί με τους μαθητές, οι σκηνοθέτες και οι ηθοποιοί, για να στήσουν τις παραστάσεις που θα δούμε στη Μικρή Σκηνή της Στέγης.

Στόχος μας στο Εφηβικό Φεστιβάλ είναι να συνεχίσουμε να αναδεικνύουμε τη δυναμική και το χαρακτήρα του εφηβικού θεάτρου, καθιστώντας τους εφήβους συνδημιουργούς, αλλά και να τοποθετήσουμε το θέατρο στον κορμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

 

Συντονισμός & Καλλιτεχνική επιμέλεια: Ομάδα Grasshopper Youth – Σοφία Βγενοπούλου, Βαγγέλης Κυριακού, Κατερίνα Σκουρλή

Καλλιτεχνική Διεύθυνση Θεάτρου και Χορού: Κάτια Αρφαρά

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικού Προγράμματος: Μυρτώ Λάβδα

Προσκεκλημένοι συγγραφείς: Γλυκερία Μπασδέκη, Βαγγέλης Κυριακού, Μαρία Τοπάλη, Θανάσης Τριαρίδης, Γιάννης Τσίρμπας

Συνεργάτες σκηνοθέτες του Φεστιβάλ: Κωνσταντίνος Ασπιώτης, Άρτεμις Μάνου, Θεανώ Μεταξά, Δημήτρης Ξανθόπουλος, Μαριλένα Ρασιδάκη, Αντιγόνη Φρυδά με τους “The 3rd Person Theatre Group”, Νίκος Χατζόπουλος

 

*Τα σχολεία που συμμετέχουν φέτος στο πρόγραμμα και έχουν ήδη ξεκινήσει τις πρόβες τους είναι το 1o Ενιαίο Λύκειο Ασπροπύργου, το 1ο Ενιαίο Λύκειο Νέας Φιλαδέλφειας, το 1ο Ενιαίο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας, το Ενιαίο Λύκειο Κρυονερίου Αττικής, το 3ο Ενιαίο Λύκειο Πειραιά, το 12ο Ενιαίο Λύκειο Αθήνας, το 4ο Ενιαίο Λύκειο Χαϊδαρίου, το 14ο Γυμνάσιο Αθηνών και το 2ο Γυμνάσιο Καλυβίων. Μαζί τους και η ομάδα εφήβων Grasshopper Youth.

 

Μάθετε εδώ περισότερες πληροφορίες για το «Φεστιβάλ Εφηβικού Θεάτρου 2017»

 
ΘΕΑΤΡΟ / ΕΦΗΒΟΙ

Απευθύνεται σε σχολικές ομάδες

«Μοσκώβ Σελήμ» του Γεωργίου Βιζυηνού
σκηνοθεσία: Δημήτρης Ξανθόπουλος
Θέατρο / Εφηβική Σκηνή
Μαθητές Β’ Γυμνασίου μέχρι Γ Λυκείου
Από 10 Νοεμβρίου 2016 έως 9 Απριλίου 2017 | 11:00 – 13:00

 

Η ιστορία ενός στρατιώτη που αγάπησε τους εχθρούς του. Ένας ύμνος στον άνθρωπο και τη φιλία, το αντιπολεμικό κείμενο του Γ.Μ. Βιζυηνού ανεβαίνει στην Εφηβική Σκηνή της Στέγης. Η ιστορία του Τούρκου στρατιώτη, που πρωταγωνιστεί στο τελευταίο διήγημα του Γ.Μ. Βιζυηνού, ανεβαίνει φέτος στην Εφηβική Σκηνή της Στέγης, σε μια παράσταση-«μάθημα» ανθρωπιάς και ιστορίας από τον σκηνοθέτη Δημήτρη Ξανθόπουλο.

Ο Μοσκώβ Σελήμ, ένας Τούρκος της επαρχιακής αριστοκρατίας του 19ου αιώνα, γνωρίζει από παιδί την αδικία μέσα στην οικογένειά του, αλλά και αργότερα, υπηρετώντας την Τουρκία σε αλλεπάλληλους πολέμους. Όταν αιχμαλωτίζεται από τους Ρώσους, έκπληκτος αντιμετωπίζει την ανθρωπιά τους και έκτοτε απορρίπτει κάθε φανατισμό. Μετά από 25 χρόνια πολέμου, ο ήρωας καταλήγει μόνος και απομονωμένος στη Θράκη, με μόνη επιθυμία να πάει πίσω στη Ρωσία. Εκεί, αφηγείται την ιστορία του σε έναν Έλληνα στρατιώτη…

Ο Μοσκώβ Σελήμ ζει απομονωμένος από τον κόσμο, που τον θεωρεί τρελό. Η ανάγκη του όμως να μοιραστεί την ιστορία του με κάποιον που θα τον καταλάβει είναι βαθιά. Ένα δυνατό και επίκαιρο διήγημα της ελληνικής λογοτεχνίας, ύμνος στον άνθρωπο και τη φιλία, δίνει την ευκαιρία σε μαθητές και ηθοποιούς να συζητήσουν για την έννοια της αποδοχής.

Παράλληλα, μέσα από την παράσταση αυτή, οι μαθητές ανακαλύπτουν τον πλούτο της γλώσσας του Βιζυηνού, μέσα στην οποία αναγνωρίζουμε το ταξίδι και την περιπέτεια της γλώσσας μας.

Η παράσταση βασίζεται στο διήγημα «Μοσκώβ Σελήμ» του Γεωργίου Βιζυηνού

 

Συντελεστές:

Σκηνοθεσία & Διασκευή: Δημήτρης Ξανθόπουλος

Σκηνικά & Κοστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου

Κίνηση: Χαρά Κότσαλη

Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας

Μουσική: Αλέξης Καλοφωλιάς

Βοηθός σκηνοθεσίας: Μαντώ Γιαννίκου

Ερμηνεύουν οι: Νικολίτσα Ντρίζη, Αγγελική Παπαθεμελή, Κώστας Σεβδαλής, Γιώργος Φριντζήλας

 

*Και απογευματινές παραστάσεις τα Σαββατοκύριακα για μεμονωμένους επισκέπτες.

 

Μάθετε εδώ περισότερες πληροφορίες για το «Μοσκώβ Σελήμ»

 

 

ΘΕΑΤΡΟ / ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Απευθύνεται σε μεμονωμένους επισκέπτες

Πες το με το θέατρο
Εργαστήριο για εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων

Από 4 έως 12 Δεκεμβρίου 2016 | Κυριακές 11:00 – 15:00 & Δευτέρες 17:00 – 21:00

 

Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τους μαθητές να κατανοήσουν καλύτερα τη διδακτέα ύλη μέσα από το θέατρο; Η ιστορία και η λογοτεχνία γίνονται θεατρικές πράξεις στη σχολική αίθουσα.

Το εργαστήριο, το οποίο πραγματοποιείται σε δύο μέρη, έχει στόχο να εξοικειώσει τους εκπαιδευτικούς με τις θεατρικές πρακτικές και τη θεατρική αφήγηση, ως εργαλεία βιωματικής διδασκαλίας μέσα στη σχολική τάξη.

Στο πρώτο μέρος, οι εκπαιδευτικοί εξετάζουν μυθικές ή ιστορικές γυναικείες μορφές που συναντούν στη σχολική ύλη, στα μαθήματα ιστορίας ή λογοτεχνίας. Τις αναλύουν και τις αποδομούν, ώστε να αποτελέσουν τη μαγιά της αφήγησής τους.

Στο δεύτερο μέρος, οι εκπαιδευτικοί διδάσκονται τα στάδια δημιουργικής σύνθεσης, μέσα από τα οποία η αφήγηση μετατρέπεται σε ζωντανό συμβάν. Αναπαριστούν τη γυναικεία μορφή ως θεατρική πράξη μέσα από θεατρικές τεχνικές και πρακτικές. Κατακτούν αυτή την ικανότητα και την μεταφέρουν στην τάξη, όπου και βοηθούν τους μαθητές τους να κατανοήσουν και να εμβαθύνουν στην ιστορία και τη λογοτεχνία μέσα από το θέατρο.

 

Συντελεστής: Άννα Τζάκου, σκηνοθέτης, performer, υποψήφια διδάκτωρ στην πρακτική site specific performance

 

 

Μάθετε εδώ περισότερες πληροφορίες για το «Πες το με το θέατρο»

 

 

 

 

 

  1. ΧΟΡΟΣ

 

ΧΟΡΟΣ / ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Απευθύνεται σε μεμονωμένους επισκέπτες

Χορεύοντας σαν/με τους μαθητές μου!
Εργαστήριο για εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων

Δευτέρα 23, Τρίτη 24 και Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2017 | 17:00-20:00

 

Ένα εργαστήριο γνωριμίας με τη φιλοσοφία του προγράμματος «Χορεύω άρα Επικοινωνώ» (Dancing to Connect).

Σε αυτό το εργαστήριο με θέμα το χορό και την κίνηση, οι εκπαιδευτικοί αποκτούν τις γνώσεις και τα εργαλεία για να συνδυάσουν τη διδακτέα ύλη τους με αντίστοιχες κινητικές δραστηριότητες μέσα στη σχολική τάξη. Βασισμένο στις αρχές του προγράμματος «Χορεύω άρα Επικοινωνώ» (Dancing to Connect) που πραγματοποιείται από τη Στέγη σε σχολεία της Αττικής και της Περιφέρειας τα τελευταία 4 χρόνια, το εργαστήριο έχει θεωρητικό και πρακτικό υπόβαθρο, έτσι ώστε οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να δημιουργήσουν μικρές χορογραφίες και κινησιολογικές δράσεις με τους μαθητές τους.

Μέσα από παιχνίδια γνωριμίας με το σώμα, απλές ασκήσεις αυτοσχεδιασμού και σύνδεση των διαδικασιών της μνήμης, καλλιεργούμε ένα ελεύθερο και ασφαλές πεδίο καλλιτεχνικής έκφρασης για τους μαθητές, με θέματα που αφορούν τη σχολική κοινότητα και την ομάδα, ενδυναμώνοντας το δέσιμο και τη συνοχή της και ενισχύοντας τους δεσμούς εμπιστοσύνης μεταξύ των μελών της.
Συντελεστές: Χορευτές-δάσκαλοι του προγράμματος χορού για σχολεία «Χορεύω άρα Επικοινωνώ» / “Dancing to Connect” (Άρης Παπαδόυλος και Νικολέτα Καρμίρη)

 

Μάθετε εδώ περισσότερες πληροφορίες για το εργαστήριο Χορεύοντας σαν/με τους μαθητές μου!

 

 

 

  1. ΜΟΥΣΙΚΗ


ΜΟΥΣΙΚΗ / ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ 10 – 13 ΕΤΩΝ

Απευθύνεται σε σχολικές ομάδες
Το τοπίο μου σε ήχους
Μαθητές από Ε΄ Δημοτικού μέχρι και Β΄ Γυμνασίου
Ιανουάριος  – Μάιος 2017

 

Ήχος παρέα με τα μαθήματα του σχολείου: Γεωγραφία, Ιστορία, Νέες Τεχνολογίες, Μουσική και Καλλιτεχνικά. Τι ιστορίες κρύβουν οι γειτονιές γύρω από τη Στέγη; Πρώτα ακούμε, μετά ηχογραφούμε και, τέλος, χαρτογραφούμε.

Το τοπίο μου σε ήχους» καταγράφει και συνθέτει ήχους από γειτονιές που

αγκαλιάζουν τη Στέγη. Νέος Κόσμος, Νέα Σμύρνη, Καλλιθέα, Πλάκα: όλες τους, γειτονιές με προσφυγικό παρελθόν, περιμένουν τους μαθητές για να μοιραστούν μαζί τους τις ιστορίες τους.

Σε αυτό το εργαστήριο, οι νεαροί συμμετέχοντες εξερευνούν το περιβάλλον μέσω των ήχων και επεμβαίνουν στο ηχητικό τοπίο με δικούς τους ήχους. Τι συναισθήματα δημιουργούν οι ήχοι; Μπορούν να έχουν χρώμα ή σχήμα; Οι μαθητές ερευνούν και συγκεντρώνουν υλικό για την ιστορία της κάθε περιοχής. Παίρνουν «συνεντεύξεις» από τους κατοίκους της· ιστορίες προσφύγων αλλά και πιο πρόσφατες αφηγήσεις που αποτυπώνουν τις αλλαγές στο «τοπίο» της κάθε γειτονιάς.

 

Συντελεστές:

Ομάδα Gnous

Μιχάλης Μοσχούτης (μουσικός), Ερατώ Τζαβάρα (visual artist), Βασίλης Τζαβάρας (μουσικός)

Σε συνεργασία με την επιστημονική σύμβουλο και ιστορικό Κωνσταντίνα Ανδριανοπούλου.

 

*Τα σχολεία που θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα είναι το 12ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Σμύρνης και το 117ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών (Νέος Κόσμος), κ.ά.

 

Μάθετε εδώ περισότερες πληροφορίες για «Το Τοπίο μου σε ήχους»

 

 

 

ΜΟΥΣΙΚΗ / ΕΦΗΒΟΙ

Απευθύνεται σε σχολικές ομάδες
Jaimeο Brown και η «εργατική» χιπ χοπ
Συναυλία για Μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου
27 Ιανουαρίου 2017 | 11:00 – 13:00

Ένας από τους πιο αναγνωρισμένους Αφροαμερικανούς ντράμερ της γενιάς του έρχεται στη Στέγη με ένα εξαιρετικά επίκαιρο πρότζεκτ, το Transcendence. Ο Jaimeο Brown έχει δουλέψει με θρύλους της μουσικής, όπως ο Stevie Wonder, ο Carl Graig και ο Carlos Santana.

Στo Transcendence συνεργάζεται με τον κιθαρίστα και παραγωγό Chris Sholar, που έχει παίξει πλάι σε σύγχρονους σούπερσταρ, όπως η Beyonce, ο Kanye West, ο Jay-Z, ο Dr. Dre κ.ά.

Οι καταβολές των δύο καλλιτεχνών εντοπίζονται στο χιπ χοπ, τα μπλουζ και την τζαζ. Μαζί παρουσιάζουν τα περίφημα Work Songs, δηλαδή κλασικά τραγούδια της εργασίας από όλο τον κόσμο. Έχοντας έντονο ενδιαφέρον για την ιστορία, ο Μπράουν συγκεντρώνει τραγούδια εργατών από όλο τον κόσμο, δημιουργεί samples και τα μεταφέρει επιτυχημένα στην εποχή του χιπ χοπ. Το αποτέλεσμα είναι μια συγκινητική και ενθουσιώδης διαδρομή από τα τραγούδια των Αφροαμερικανών σκλάβων στις φυτείες της Βιρτζίνια μέχρι τα κομμάτια που τραγουδούσαν οι Ιάπωνες χτίστες. Αυτοί οι ρυθμοί του ανώνυμου εργάτη, του φυλακισμένου, του ανθρακωρύχου γεννήθηκαν κάτω από σκληρές συνθήκες και διηγούνται ιστορίες για τη δύναμη της ανθρώπινης θέλησης να τα βγάζει πέρα και να ονειρεύεται παρά τις στερήσεις και τις κακουχίες. Όπως λέει χαρακτηριστικά ο ίδιος ο Μπράουν, τα τραγούδια αυτά «σκιαγραφούν έναν κοινό αγώνα που σήμερα είναι πιο επίκαιρος παρά ποτέ».

Μια συναυλία στην οποία οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να σκεφτούν, να διασκεδάσουν και να συζητήσουν με τους δημιουργούς για τη σημασία των τραγουδιών.

 

Συντελεστές: Jaimeo Brown (κρουστά, electronics), Chris Sholar (κιθάρα, electronics), Jaleel Shaw (άλτο σαξόφωνο)

 

Μάθετε εδώ περισσότερες πληροφορίες για το εργαστήριο «Jaimeo Brown και η εργατική χιπ χοπ»

 

 

  1. ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ / ΕΦΗΒΟΙ
Απευθύνεται σε ξενώνες φιλοξενίας προσφύγων
Το ταξίδι

Πρόγραμμα εικαστικής δημιουργίας σε ξενώνες φιλοξενίας για ανήλικους ασυνόδευτους πρόσφυγες

Έφηβοι 12-18 ετών

Δεκέμβριος 2016 – Μάιος 2017

 

Βασικός θεματικός άξονας του εργαστηρίου είναι το «ταξίδι» και, κατ’ επέκταση, η συλλογική μνήμη, οι φόβοι, η ελπίδα και οι επιθυμίες που γεννά. Το εργαστήριο, που χρησιμοποιεί επίσης έννοιες όπως της γλώσσας, του σπιτιού-εστίας και του σώματος, θα πραγματοποιηθεί στους ξενώνες όπου φιλοξενούνται οι ανήλικοι ασυνόδευτοι πρόσφυγες.

Εκεί, οι έφηβοι συμμετέχοντες, με τη βοήθεια βασικών γραφικών υλών, όπως μολύβια, κάρβουνα, παστέλ, μαρκαδόρους, πλαστικά-ακρυλικά, χαρτί, λινάτσα, μουσαμά, αλλά και γύψο, πηλό και ξύλο, θα δημιουργήσουν δισδιάστατα και τρισδιάστατα έργα, αποτυπώνοντας τι σημαίνει για τον καθένα τους το ταξίδι και η έννοια της μετανάστευσης. Στόχος του προγράμματος είναι να βοηθήσει τους έφηβους συμμετέχοντες να χρησιμοποιήσουν την τέχνη ως γλώσσα επικοινωνίας και να εκφραστούν μέσα από αυτήν. Μέσα στο εργαστήριο θα διαμορφώσουμε σταδιακά ένα οικείο περιβάλλον, ώστε η εκφραστικότητα αυτή να βρει το χώρο να εκδηλωθεί. Το υλικό που θα προκύψει από τα εργαστήρια θα παρουσιαστεί σε μια εικαστική έκθεση.

Στο πλαίσιο των εργαστηρίων, θα πραγματοποιηθούν εξωτερικές επισκέψεις σε επιλεγμένα μουσεία και χώρους τέχνης, με στόχο οι έφηβοι συμμετέχοντες να έρθουν σε επαφή με την κλασική και σύγχρονη τέχνη και να κατανοήσουν την πρόσμιξη διαφορετικών πολιτισμών, αποκτώντας μια διανθισμένη εικόνα για τη χώρα που βρίσκονται ή τη χώρα που θα ήθελαν να βρίσκονται και, πιθανώς, για τη χώρα καταγωγής τους.

Το πρόγραμμα πραγματοποιείται σε συνεργασία με τους ξενώνες φιλοξενίας για ανήλικους ασυνόδευτους πρόσφυγες «Σύλλογος Μερίμνης Ανηλίκων | ΣΜΑ» στα Εξάρχεια, «ΣΤΕΓΗ PLUS (+)» στην Κυψέλη και σε άλλους δύο που θα ανακοινωθούν σύντομα.

 

Συντελεστές: Οι εικαστικοί Nadia Al Foudery, Κώστας Ρουσσάκης, Βασίλης Καρούκ, κ.ά.

 

Μάθετε εδώ περισσσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα «Το ταξίδι»

 

 

 

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ / ΠΑΙΔΙΑ ΓΙΑ 8-12 ΕΤΩΝ

Απευθύνεται σε μεμονωμένους επισκέπτες

Ένα ταξίδι στην Άγρια Δύση

Από 3 Δεκεμβρίου 2016 έως 4 Φεβρουαρίου 2017 | 11:00-14:00

 

Γραφιστική, εικονογράφηση, τυπογραφία και μεταξοτυπία σε ένα εργαστήριο που ταξιδεύει τα παιδιά έως την Αμερική του Μίκυ Μάους αλλά και του Andy Warhol.

 

Εσύ τι γνωρίζεις για την Αμερική; Μια αναδρομή στην αμερικάνικη τέχνη και ιστορία μεταφέρει τους νεαρούς συμμετέχοντες στην άλλη όχθη του Ατλαντικού: από τον Pollock, τον Andy Warhol και την pop art, τις blockbuster ταινίες και τον Μίκυ Μάους έως το graffiti και τους πιο σύγχρονους πειραματικούς καλλιτέχνες του κινηματογράφου και της γραφιστικής.

Με αφορμή το «υπερατλαντικό» αυτό ταξίδι και τα όσα έμαθαν για την τέχνη της αμερικάνικης ηπείρου, τα παιδιά φτιάχνουν αφίσες για μουσικά συγκροτήματα, διακοσμούν μπλούζες και πάνινες τσάντες, σχεδιάζουν εμπνευσμένα λογότυπα και σούπερ ήρωες για να γεμίσουν τη δική τους χρονοκάψουλα. Μια χρονοκάψουλα που αποτυπώνει την προσωπική ματιά του καθενός παιδιού για το ποια είναι η Αμερική.

Μέσα από 8 συναντήσεις, τα παιδιά γνωρίζουν τα βασικά βήματα της γραφιστικής, της εικονογράφησης, της τυπογραφίας και της μεταξοτυπίας.

 

Συντελεστές: Κωστής Σωτηράκος (γραφίστας), Γεωργία Καγιά (δημιουργικά παιχνίδια και γραφή), Βασίλης Γεωργίου (γραφίστας, σχεδιαστής γραμμάτων)

Υποστήριξη: Μανώλης Αγγελάκης (μεταξοτύπης)

Guest: Παναγιώτης Πανταζής (σχεδιαστής κόμικς)

 

Μάθετε εδώ περισσότερες πληροφορίες για το εργαστήριο «Ένα ταξίδι στην Άγρια Δύση»

 

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ / ΠΑΙΔΙΑ 5 – 8 ΕΤΩΝ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗ ΓΙΑΓΙΑ Η’ ΤΟΝ ΠΑΠΠΟΥ

Απευθύνεται σε μεμονωμένους επισκέπτες

Μια ιστορία θα σας πω…
Παιδιά 5-8 ετών μαζί με τη γιαγιά ή τον παππού τους
Από 23 Δεκεμβρίου 2016 έως 4 Ιανουαρίου 2017 | 17:00-20:00

 

H Στέγη φέρνει κοντά παππούδες και γιαγιάδες με τα εγγόνια τους, τα ανίψια τους ή κάποιο αγαπημένο τους παιδί, σε ένα εργαστήριο αφήγησης και εικονογράφησης σούπερ ιστοριών! Mε στόχο το δέσιμο των παππούδων και των γιαγιάδων με τα παιδιά, στο εργαστήριο αυτό θα μοιραστούμε ιστορίες, θα τις καταγράψουμε, θα τις εικονογραφήσουμε και θα τις ηχογραφήσουμε. Δύο διαφορετικές γενιές συναντιούνται με αφορμή τις αναμνήσεις και τις ιστορίες που ξυπνάνε προσωπικά αντικείμενα και φωτογραφίες που θα φέρουν στο εργαστήριο οι μεγαλύτεροι.

Τι είναι το αντικείμενο που έχεις φέρει; Γιατί το επέλεξες και το ξεχώρισες; Ποια είναι η ιστορία του; Ποιες μνήμες ξυπνάει μια παλιά σχολική ποδιά, ένα τραγούδι ή στιχάκι που ακόμα θυμόμαστε, μια παλιά μας ζωγραφιά;

Οι παππούδες και οι γιαγιάδες φέρνουν μαζί τους κάποιο αντικείμενο με ιδιαίτερη σημασία για τους ίδιους. Ενθύμια και αντικείμενα που αντιπροσωπεύουν μια ανάμνηση –μια φωτογραφία, ένα βιβλίο, ένα παλιό παιχνίδι, ένα αντικείμενο καθημερινής χρήσης– γίνονται πηγή έμπνευσης για την αφήγηση μιας ιστορίας, είτε φανταστικής είτε πραγματικής, στην υπόλοιπη ομάδα.

Τα παιδιά συμπληρώνουν την ιστορία με τη δική τους φαντασία και την περιέργεια που τους κινούν τα αντικείμενα. Οι μοναδικές ιστορίες που προκύπτουν συνεταιρικά από παππούδες, γιαγιάδες και εγγόνια καταγράφονται, ηχογραφούνται και εικονογραφούνται.

Η κάθε γιαγιά και ο κάθε παππούς με τα παιδιά που συνοδεύουν ενώνουν τις δυνάμεις τους για να δημιουργήσουν ένα βιβλίο, δεμένο και εικονογραφημένο, το οποίο θα αποτελείται από τις ιστορίες και τις ζωγραφιές όλης της ομάδας. Δημιουργούν δικά τους κείμενα, γράφουν, σχεδιάζουν, χρωματίζουν και αποτυπώνουν έτσι στο χαρτί τις ιστορίες που άκουσαν. Κάθε βιβλίο-έργο είναι μοναδικό και ως προς το περιεχόμενο και ως προς το δέσιμό του.

Μέσα από αυτό το εργαστήριο οι γιαγιάδες, οι παππούδες και τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να έρθουν πιο κοντά, να μοιραστούν ιστορίες, να δημιουργήσουν από κοινού και –το σημαντικότερο– να μάθουν ο ένας από τον άλλον. Οι γιαγιάδες και οι παππούδες έχουν μια ολόκληρη ζωή, γεμάτη εμπειρίες και γνώσεις για να μοιραστούν. Τα παιδιά, από την άλλη, διαθέτουν ένα μοναδικό χάρισμα, που είναι ίσως η πιο σημαντική δεξιότητα στις σύγχρονες εικαστικές τέχνες: την ικανότητα «να ζωγραφίζουν σαν παιδιά».

 

Συντελεστές: Αναστασία Δούκα και Nadia Al Foudery (εικαστικοί)

 

Μάθετε εδώ περισσότερες πληροφορίες για το εργαστήριο «Μια ιστορία θα σας πω»

 

 

  1. ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ

ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ / ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΙ
Απευθύνεται σε σχολικές ομάδες
Hybrid Schools
Μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου
Από 8 Νοεμβρίου 2016 έως και 12 Ιανουαρίου 2017 | 10:00-12:00

Η Στέγη και το καινοτόμο φεστιβάλ νέων μέσων Ars Electronica Linz μας φέρνουν μια έκθεση από το μέλλον για τον άνθρωπο και τις μηχανές. Τι θα εμφανιστεί αν πληκτρολογήσουμε τον όρο «υβρίδιο» ή «υβριδικό» σε μια μηχανή αναζήτησης; Τα υβριδικά αυτοκίνητα και τα υβρίδια σπόρων και φυτών είναι τα δημοφιλέστερα αποτελέσματα.

 

Στο παρελθόν, υβρίδια χαρακτηρίζονταν τα πλάσματα που προέρχονταν από διασταύρωση ηθικά αμφιλεγόμενων πειραμάτων. Ας μην ξεχνάμε ότι ο Φρανκενστάιν ήταν υβρίδιο. Σήμερα, η λέξη «υβριδικό» αναφέρεται στη σύγχρονη τεχνολογική τάση συνδυασμού εργαλείων και συστημάτων διαφορετικών ειδών. Μηχανικά και ψηφιακά συστήματα επικοινωνούν και συνδέονται, όχι μόνο μεταξύ τους, αλλά και με τον άνθρωπο ή με άλλους ζωντανούς οργανισμούς. Ολοένα και περισσότερο ενσωματώνουμε μηχανικά ή ψηφιακά συστήματα στην καθημερινότητά μας ή ακόμη και στο σώμα μας, ενώ και οι ίδιοι συμμετέχουμε σε δίκτυα που διαχειρίζονται οι μηχανές. Συχνά, είναι αδύνατο να διακρίνουμε αν ένα μήνυμα έχει δημιουργηθεί από άνθρωπο ή από μηχανή.

 

Στην έκθεση οι μαθητές θα εξερευνήσουν το πώς η τέχνη αντιμετωπίζει τον υβριδικό μας κόσμο. Θα δούμε έργα τέχνης που οραματίζονται πρωτόγνωρα πειράματα, συνδυάζοντας τις νεότερες  τεχνολογικές εξελίξεις με παραδοσιακά μέσα. Καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο θα μιλήσουν για τον ιδιαίτερο τρόπο με τον οποίο τα έργα τους διατέμνουν τα όρια διαφορετικών γνωστικών  πεδίων, αλλά και  αυτά μεταξύ ανθρώπου και μηχανής. Ταυτόχρονα, θα αναρωτηθούμε για τους ορίζοντες που ανοίγει αυτή η διεπιστημονική συνεργασία, αλλά και για τους κινδύνους που ελλοχεύουν. Θα δούμε έργα που θέτουν ερωτήματα για τη σχέση μας με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, για τα όρια του ανθρώπινου σώματος και τον έλεγχο που ασκείται πάνω μας από τα πληροφοριακά συστήματα.

 

Θα δούμε όμως και έργα για τις δυνατότητες παρέμβασης ή δημιουργικότητας που απελευθερώνονται χάρη στις υβριδικές πρακτικές. Οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν τα δικά τους έργα εμπνευσμένα από την έκθεση, σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες σχεδιασμένες με βάση την ηλικία τους.

 

Συντελεστής: Νίκος Βογιατζής, σχεδιαστής των μέσων και εικαστικός

 

Μάθετε εδώ περισσότερες πληροφορίες για το «Hybrids Schools”

 

ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ / ΕΦΗΒΟΙ
Απευθύνεται σε σχολικές ομάδες
Hack your classroom
Μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου
Δεκέμβριος 2016 – Μάιος 2017

 

Φτιάχνω την τάξη μου όπως την θέλω! Μπορώ να λύσω το πρόβλημα της κακής ηχομόνωσης στην τάξη μου; Μπορώ να σχεδιάσω το… «έξυπνο» θρανίο; Φυσικά και μπορείς, αρκεί να πατήσεις το Enter στον 3D εκτυπωτή.

Στο πρωτότυπο αυτό εργαστήριο της Στέγης, που πραγματοποιείται στους χώρους των σχολείων, μαθητές και καθηγητές σχεδιάζουν την τάξη των ονείρων τους, με τη χρήση νέων τεχνολογιών.

Με εκτυπωτές τρισδιάστατης εκτύπωσης και έξυπνους μικροϋπολογιστές, ανακαλύπτουν νέους τρόπους για να κάνουν την καθημερινότητά τους πιο ενδιαφέρουσα και λειτουργική και, τελικά, να δημιουργήσουν από κοινού ένα σχολικό περιβάλλον που να μπορεί να εμπνεύσει αλλά και ταυτόχρονα να εξυπηρετήσει τη διδασκαλία.

Μέσα από δράσεις που συνδυάζουν το φυσικό με τον ψηφιακό κόσμο και υπό την καθοδήγηση ειδικών εκπαιδευτών, σχεδιάζουν όλοι μαζί τη νέα τους τάξη, αλλά και το εκπαιδευτικό της περιεχόμενο.

Στη διάρκεια του εργαστηρίου, οι μαθητές πειραματίζονται και μαθαίνουν, χρησιμοποιώντας βασικό εξοπλισμό και εργαλεία, ενώ έρχονται σε επαφή με το physical computing και τη γλώσσα του processing-προγραμματισμού. Ανάμεσα σε πραγματικά αντικείμενα, ψηφιακά δεδομένα, καλώδια και κάμερες, προσδιορίζουν τα προβλήματα που υπάρχουν στην τάξη τους και βρίσκουν μόνοι τους λύσεις:

Θέλω να χρησιμοποιήσω ψηφιακούς αισθητήρες για να κάνω την τάξη μου πιο «έξυπνη»!

Θέλω να ανοίξω «παράθυρα» για να συνδεθώ με άλλες τάξεις στην Ελλάδα, αλλά και στον κόσμο!

 

Συντελεστές: Θανάσης Δεληγιάννης (Οpen Technologies Expert/ Eκπαίδευση και ανοικτές τεχνολογίες), Κώστας Παπαδήμας (Community Manager/ Διαχείριση κοινότητας), κ.ά.

Για το πρόγραμμα αυτό η Στέγη συνεργάζεται και με τον Οργανισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών (ΕΕΛ/ΛΑΚ).

 

*Το πρώτο σχολείο που θα επισκεφθούμε είναι το Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο Αγίου Δημητρίου.

 

Μάθετε εδώ περισσότερες πληροφορίες για το Hack your classroom

 

 

ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ / ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ

Απευθύνεται σε σχολικές ομάδες

Η Στέγη παίζει ψηφιακά
Παίζουμε και μαθαίνουμε από τον υπολογιστή μας με τις ψηφιακές εφαρμογές

Zoom Net & My Design
Μαθητές Γυμνασίου – Λυκείου και Εκπαιδευτικοί
Ιανουάριος – Μάιος 2017

 

Δύο ανοιχτές ψηφιακές βιβλιοθήκες για την τέχνη και την τεχνολογία με βάση τις παραγωγές της Στέγης

Παίζουμε και μαθαίνουμε από τον υπολογιστή μας με τις ψηφιακές εφαρμογές Zoom Net & My Design. Η Στέγη εισάγει τους μαθητές στο πολιτιστικό ρεπορτάζ και στο design. Μέσα από τις πλατφόρμες Zoom Net και My Design oι μαθητές έρχονται σε επαφή με εργαλεία που τους επιτρέπουν να προσεγγίσουν τις παραγωγές της Στέγης ως μια αφορμή να πραγματοποιήσουν τις δικές τους δημιουργίες. Σχεδιασμός αφίσας, stop-motion animation, ειδικά οπτικά εφέ, σχεδιασμός ηχοτοπίων και σύνθεση μουσικής… Οι μαθητές έρχονται σε ουσιαστική επαφή με τη σύγχρονη τέχνη,  μοιράζονται υλικό από τις παραστάσεις της Στέγης με τη διεθνή εκπαιδευτική κοινότητα και αφήνουν το δικό τους δημιουργικό αποτύπωμα, κάνοντας έτσι τις παραστάσεις πραγματικά δικές τους. Και όλα αυτά μέσα από τη σχολική τάξη, απ’ όπου κι αν βρίσκονται.
Zoom Net: Μέσα από τις δράσεις του Zoom Net, οι έφηβοι αποκτούν τις γνώσεις για να κάνουν διαδικτυακό καλλιτεχνικό ρεπορτάζ, συνδυάζοντας το υλικό μιας παράστασης με αυτό που διατίθεται ήδη ελεύθερα στο Διαδίκτυο, προκειμένου να φτιάξουν τελικά τη δική τους αφήγηση. Μέσα από on-line tutorials, πληροφοριακά και ενημερωτικά βίντεο για παραγωγές της Στέγης, αλλά και από μια σειρά ανοιχτούς εκπαιδευτικούς πόρους και πληροφοριακά εργαλεία που παρέχονται μέσα από την πλατφόρμα του Zoom Net, οι μαθητές ενημερώνονται για το θέμα της παραγωγής, τους συντελεστές και το εικαστικό περιεχόμενο, ενώ στη συνέχεια καλούνται να συμμετάσχουν με τη δική τους δουλειά: οι συνεντεύξεις, τα κείμενα, τα φωτογραφικά ρεπορτάζ ή τα infographics πoυ θα ετοιμάσουν είναι η δική τους ερμηνεία στην καλλιτεχνική παραγωγή που καλούνται να προσεγγίσουν, αλλά και να την παρουσιάσουν ξανά στο κοινό μέσα από τα δικά τους μάτια.
My Design: Χρησιμοποιώντας το ανοιχτό εκπαιδευτικό υλικό του My Design, οι έφηβοι έχουν την ευκαιρία να προσεγγίσουν με τους δικούς τους όρους το design. Όπως και στο Zoom Net, σκοπός είναι οι μαθητές να απελευθερώσουν τις δημιουργικές τους δυνάμεις και να παρουσιάσουν τη δική τους εκδοχή για το εικαστικό κομμάτι μιας παραγωγής, να δημιουργήσουν το προωθητικό υλικό (αφίσα, βίντεο, κ.ά.) ή να σχεδιάσουν εξολοκλήρου μια δική τους δράση. Ο μαθητές έχουν τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν υλικό σε ψηφιακή μορφή από τις δεξαμενές ανοιχτών εκπαιδευτικών πόρων που είναι διαθέσιμες, χρησιμοποιώντας ψηφιακά εργαλεία και online υπηρεσίες που τους επιτρέπουν την ψηφιακή επεξεργασία του υπάρχοντος υλικού ή τη δημιουργία νέου.

Συντελεστές:
Θάνος Ελευθεράκος: web developer
Μελίνα Σιδηροπούλου: δημοσιογράφος
Μαριλένα Σταφυλίδου: φωτογράφος
Κωστής Σωτηράκος: γραφίστας
Κλεοπάτρα Κοραή: stop-motion animator
Νίκος Βογιατζής: σχεδιαστής των μέσων/εικαστικός
Ερατώ Τζαβάρα: video artist
Βασίλης Τζαβάρας: μουσικός
Μιχάλης Μοσχούτης: μουσικός
Θανάσης Δεληγιάννης (ΕΕΛ/ΛΑΚ)

Δέσποινα Μητροπούλου (ΕΕΛ/ΛΑΚ)

Αλέξανδρος Μελίδης (ΕΕΛ/ΛΑΚ)

Μανώλης Ανδριωτάκης (ΕΕΛ/ΛΑΚ) κ.ά

 

Μάθετε εδώ περισσότερες πληροφορίες για το εργαστήριο «Η Στέγη παίζει ψηφιακά»

 

  1. ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΑ

 

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΑ / ΕΦΗΒΟΙ

Zoom στο παρασκήνιο

Απευθύνεται σε μεμονωμένους επισκέπτες

Εργαστήριο φωτογραφίας-δημοσιογραφίας-γραφιστικής / πολιτιστικό ρεπορτάζ

Έφηβοι 12-16 ετών

 

H αίθουσα των εργαστηρίων της Στέγης μεταμορφώνεται σε… newsroom με άρθρα, φωτογραφίες και σχέδια να απλώνονται πάνω στο τραπέζι. Δημοσιογραφικά κασετοφωνάκια, φωτογραφικές μηχανές, μέχρι και τέμπερες, εξοπλίζουν τους συμμετέχοντες, προκειμένου να δημιουργηθούν εκ του μηδενός τα πιο ευφάνταστα εφημεριδάκια!

Και οι έφηβοι ρεπόρτερ το απολαμβάνουν κάθε στιγμή. Γιατί γνωρίζουν από κοντά τους συντελεστές μιας παράστασης –σκηνοθέτες, ηθοποιούς, μουσικούς, χορευτές, χορογράφους, εικαστικούς– και παρακολουθούν βήμα-βήμα πώς χτίζεται μια παράσταση. Αλλά και γιατί οι ίδιοι γίνονται δημιουργοί: κάνουν συνεντεύξεις, γράφουν άρθρα, εκφράζονται μέσω της δημιουργικής γραφής, φωτογραφίζουν καρέ-καρέ την παράσταση και τους πρωταγωνιστές της, ζωγραφίζουν και σχεδιάζουν, φτιάχνουν ακόμη και δικές τους γραμματοσειρές στο τρελό ατελιέ που στήνεται κάθε φορά, ώστε να συναρμολογηθεί ένα τεύχος κομμένο και ραμμένο από τους ίδιους.

Το Zoom είναι ένα όχημα για να γνωρίσουν από κοντά τα παιδιά καλλιτεχνικά επαγγέλματα και να αντιληφθούν τη σημασία του να θέτεις εσύ ο ίδιος ερωτήματα, να σκέφτεσαι δημιουργικά και να συνεργάζεσαι στο πλαίσιο μιας ομάδας.

Κάθε χρονιά, στο Zoom στο Παρασκήνιο πραγματοποιούνται τρεις κύκλοι εννέα συναντήσεων. Ο κάθε κύκλος αφιερώνεται σε μια συγκεκριμένη παράσταση, φεστιβάλ ή εκδήλωση της Στέγης.

Φέτος, οι έφηβοι του Ζοοm θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν και να αναλύσουν δύο μεγάλα κείμενα: το διήγημα «Μοσκώβ Σελήμ» του Γεώργιου Βιζυηνού, που ανεβαίνει στη σκηνή σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Ξανθόπουλου, και τον Δον Ζουάν, σε σκηνοθεσία του Μιχαήλ Μαρμαρινού.

Μετά το Θέατρο, ακολουθεί η Μουσική, με τους ARTéfacts ensemble και το UrbanDig Project, στη συναυλία «Μουσική για το Νέο Κόσμο», που αντλεί έμπνευση και υλικό από τη γειτονιά του Νέου Κόσμου. Εκεί θα ξεχυθούν οι έφηβοι ρεπόρτερ για να αποτυπώσουν, παράλληλα με τις συναυλίες, τη φυσιογνωμία μιας ιστορικής περιοχής της Αθήνας.

 

Συντελεστές:

Μαριλένα Σταφυλίδου, φωτογράφος

Μελίνα Σιδηροπούλου, δημοσιογράφος

Κωστής Σωτηράκος, γραφίστας
– Θέατρο – 2ος κύκλος – «Δον Ζουάν»

Από 10 Ιανουαρίου έως 7 Μαρτίου 2017 | 17:30-20:30

 

Μάθετε εδώ περισσότερες πληροφορίες για το εργαστήριο «Zoom στο παρασκήνιο»

 

 

 

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΑ / ΠΑΙΔΙΑ 5 – 8 ΕΤΩΝ
Απευθύνεται σε σχολικές ομάδες
Το Αυθεντικό Παιχνίδι

Νηπιαγωγεία, Α’, Β’ Δημοτικού και Ειδικά Σχολεία
Ιανουάριος  – Μάιος 2017
Αυθεντική χαρά και πολλή διασκέδαση από τη Στέγη στα σχολεία. Ποιοι είναι οι κανόνες του Αυθεντικού Παιχνιδιού;  Πώς μπορούμε να μάθουμε παίζοντας;

Μετά από 5 χρόνια επιτυχημένης πορείας στη Στέγη, το Αυθεντικό Παιχνίδι ταξιδεύει στα Νηπιαγωγεία της Αθήνας, καθώς και σε πρώτες τάξεις του Δημοτικού (Α’ και Β’) και σε Ειδικά Σχολεία.

 

Ένα «τρυφερό» πρόγραμμα της Στέγης, όπου τα παιδιά συμμετέχουν με όλες τους τις αισθήσεις! Μέσα από ομαδικά παιχνίδια έκφρασης και δημιουργικές δραστηριότητες, που συνδυάζουν τη μουσική, το χορό και τα εικαστικά, μαθαίνουν τον κόσμο και την πραγματικότητα, γνωρίζουν τον εαυτό τους και ανακαλύπτουν το σώμα τους, χωρίς να απαιτείται να «εκπαιδεύσουν» κάποια συγκεκριμένη δεξιότητά τους. Παράλληλα, μαθαίνουν να συνεργάζονται και να επικοινωνούν, αποβάλλοντας το άγχος και τον ανταγωνισμό.

Ποιοι όμως είναι οι κανόνες του παιχνιδιού;

  • Ελεύθερη σωματική έκφραση
  • Ευγένεια και αλληλοσεβασμός
  • Εμπιστοσύνη
  • Και, πάνω απ’ όλα, αυθεντική χαρά παιχνιδιού και πολλή διασκέδαση!

Μια μοναδική εμπειρία αυτογνωσίας και ενεργοποίησης του νου και των συναισθημάτων όπου τα παιδιά αποκτούν αυτοεκτίμηση, ενώ παράλληλα αντιλαμβάνονται τι θα πει μοναδικότητα, ισότητα, αλλά και αποδοχή της διαφορετικότητας του άλλου.

Γιατί στο παιχνίδι είμαστε όλοι ίσοι… Αρκεί να νιώθουμε ασφαλείς.

 

Συντελεστές:

Έλενα Ιωάννου: παιδαγωγός, μουσικός

Αγγελική Καλαντζοπούλου: ψυχολόγος και ψυχοθεραπεύτρια

Βάνα Κολιοπούλου: ψυχολόγος και ψυχοθεραπεύτρια

Μαρία Κολιοπούλου: χορογράφος και καθηγήτρια χορού

 

Μάθετε εδώ περισσότερες πληροφορίες για το εργαστήριο για παιδιά «Το αυθεντικό παιχνίδι»

 

 

 

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση
Συγγρού 107
117 45 Αθήνα
Τηλ: 213 017 8000
e-mail: info@sgt.gr
Τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων
Tηλ: 213 017 8002
Email: education@sgt.gr
www.sgt.gr

 

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s