Ό, τι μπορείς, με ό, τι έχεις, όπου είσαι | 12 κύκλοι εργαστηρίων για το σύγχρονο θέατρο στην πράξη | Bios

Ό, τι μπορείς, με ό, τι έχεις, όπου είσαι

12 κύκλοι εργαστηρίων για το σύγχρονο θέατρο στην πράξη

%cf%8c%cf%84%ce%b9-%ce%bc%cf%80%ce%bf%cf%81%ce%b5%ce%af%cf%82-%ce%bc%ce%b5-%cf%8c%cf%84%ce%b9-%ce%ad%cf%87%ce%b5%ce%b9%cf%82-%cf%8c%cf%80%ce%bf%cf%85-%ce%b5%ce%af%cf%83%ce%b1%ce%b9-%cf%80%ce%b5

Β’ περίοδος: Ιανουάριος-Απρίλιος 2017

Θέμελης Γλυνάτσης, Αγγελική Παπαθεμελή, Ρούλα Πατεράκη, Πρόδρομος Τσινικόρης

 

Πώς διαμορφώνεται το σύγχρονο θεατρικό τοπίο;

Ποιος ο ρόλος του ηθοποιού μέσα σε αυτό;

Τι ακριβώς του ζητείται;

Και πώς θα το κάνει πράξη;


Τα εργαστήρια Ό,τι μπορείς με ό,τι έχεις, όπου είσαι για τρίτη χρονιά συνιστούν ένα άμεσο και αποτελεσματικό περιβάλλον μάθησης της θεατρικής πρακτικής. Επικεντρώνοντας στο θέατρο με τα ελάχιστα μέσα, τη σκηνική πράξη και τη λειτουργία του ηθοποιού, τα εργαστήρια παρουσιάζουν με απλό και πρακτικό τρόπο νέες ιδέες και μεθόδους πάνω στο σύγχρονο θέατρο και την περφόρμανς.
Το πρόγραμμα των εργαστηρίων έχει σχεδιαστεί με σκοπό να είναι ευέλικτο και προσβάσιμο, προσαρμοσμένο στις ανάγκες της εποχής και ταυτόχρονα συστηματικό και εντατικό ώστε να παρέχει στους συμμετέχοντες εργαλεία χρήσιμα για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους.
Οι εισηγητές – καλλιτέχνες των παραστατικών τεχνών – μοιράζονται την καλλιτεχνική τους εμπειρία και δουλεύουν στενά με τους συμμετέχοντες, βουτώντας στη δημιουργική διαδικασία μέσω των μαθημάτων, της συζήτησης, της δοκιμής και της έρευνας. Ο κάθε κύκλος των εργαστηρίων ολοκληρώνεται με μία ανοιχτή για το κοινό παρουσίαση.

 

Διδάσκουν οι :  Θέμελης Γλυνάτσης, Ακύλλας Καραζήσης, Βάσω Καμαράτου και Κώστας Κουτσολέλος, Σύλβια Λιούλιου και Όλια Λαζαρίδου, Νίκος Μαστοράκης, Περικλής Μουστάκης, Άντζελα Μπρούσκου, Αγγελική Παπαθεμελή, Ρούλα Πατεράκη και Πρόδρομος Τσινικόρης.

Επίσης, τον Ιανουάριο του 2017 το Bios θα συνεχίσει για δεύτερη χρονιά το Γυμνάσιο Σκηνοθεσίας Θεάτρου, με την Γεωργία Μαυραγάνη. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά  θα ανακοινωθούν σύντομα.

Το πρόγραμμα της δεύτερης περιόδου περιλαμβάνει τέσσερα εργαστήρια με τη Ρούλα Πατεράκη, την Αγγελική Παπαθεμελή, τον Πρόδρομο Τσινικόρη και τον Θέμελη Γλυνάτση.

 

Ρούλα Πατεράκη,  Realismus

Δευτέρα 9 Ιανουαρίου έως Δευτέρα 27 Μαρτίου

Κάθε Δευτέρα  13:30 – 17:30, για 12 συναντήσεις

Κόστος συμμετοχής εργαστηρίου : 195 ευρώ

 

Ψυχ-Αναλυτική προσέγγιση κειμένων

 

 

Το εργαστήριο απευθύνεται σε επαγγελματίες ηθοποιούς ηλικίας από 22 έως 27 ετών και από 35 έως 42 ετών.

 

Για την επιλογή των συμμετεχόντων απαιτείται η αποστολή σύντομου βιογραφικού σημειώματος μέχρι την Τετάρτη 4 Ιανουαρίου.

 

Ρούλα Πατεράκη

Ηθοποιός – Σκηνοθέτης. Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.Σπούδασε στη Δραματική Σχολή του Κυριαζή Χαρατσάρη. Σπούδασε στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Φιλοσοφική και Αγγλική φιλολογία.Ίδρυσε την Επιθεώρηση Δραματικής Τέχνης. Μια διπλή δομή Δραματικής Σχολής και Επαγγελματικού Θιάσου. Ίδρυσε το Δραματικό Θέατρο με έδρα την Αθήνα.Πρώτη εμφάνιση στο Θέατρο, σε ηλικία δέκα ετών, στην «Θυσία του Αβραάμ», στο ρόλο του Ισαάκ. Στην  πρόσφατη εμφάνισή της, στο έργο που σκηνοθέτησε η ίδια, «Δαμάζοντας τα κύματα» του Λαρς Φον Τρίερ, ερμήνευσε το ρόλο του Τρίερ.Πρώτη σκηνοθεσία της, το «Travesties» του Τομ Στόππαρντ. Πρόσφατη σκηνοθεσία της το «Δαμάζοντας τα κύματα» σε διασκευή και δραματουργία  δική της, στο Εθνικό Θέατρο και το «Post Inferno – Προς Δαμασκόν» του Αύγουστου Στρίντμπεργκ, σε δραματουργία, συγγραφή και σύνθεση δική της και του Μάνου Λαμπράκη, στη Στέγη Γραμμάτων Και Τεχνών, Ίδρυμα Ωνάση.Δίδαξε υποκριτική σε ιδιωτικές σχολές. Μετέφρασε δοκίμια και θεατρικά έργα.Βραβεύτηκε με τα βραβεία: Μαρίκα Κοτοπούλη, και με τα βραβεία «Κάρολος Κουν» ως ηθοποιός και «Κάρολος Κουν», ως σκηνοθέτης.

 

 

Αγγελική Παπαθεμελή,  500 miles

Τρίτη 10 Ιανουαρίου έως Τρίτη 28 Μαρτίου

Κάθε Τρίτη  14:00 – 18:00, για 12 συναντήσεις

Κόστος συμμετοχής εργαστηρίου : 195 ευρώ

 

Ένα εργαστήριο πάνω στην προσμονή, τους σταθμούς, τον προορισμό, την πραγματικότητα και τη μνήμη του Ταξιδιού.

(βασισμένο στο βιβλίο «Η Τέχνη του Ταξιδιού» του Αλαίν ντε Μποττόν)

 

Το εργαστήριο είναι ανοιχτό σε όλους.

 

Για την επιλογή των συμμετεχόντων απαιτείται η αποστολή σύντομου βιογραφικού σημειώματος μέχρι την Τετάρτη 4 Ιανουαρίου.

 

Αγγελική Παπαθεμελή

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Αποφοίτησε από τη Δραματική Σχολή του Θεατρικού Οργανισμού Μορφές στο Θέατρο Εμπρός και από το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Παρακολούθησε για εφτά χρόνια μαθήματα αναπνοής και φωνής με τη Μίρκα Γεμεντζάκη και χορού butoh με τον Masaki Iwana. Συνεργάστηκε ως ηθοποιός στο θέατρο με τους Δ. Μαυρίκιο, Σ. Λιβαθινό, Ν. Μαστοράκη, Λ. Βογιατζή, Α. Αντύπα, Γ. Κακλέα, Α. Δανέζη-Knutsen, S. Unkovski, Γ. Κόκκο, F. Rubio, Γ. Σκεύα κ. ά. και στον κινηματογράφο με τους Π. Βούλγαρη, Π. Πορτοκαλάκη, Κ. Αριστόπουλο, Κ. Ευαγγελάκου, Π. Κράββαρη, Κ. Ζάπα κ. ά. Το 2009 συνίδρυσε με τον Δ. Ξανθόπουλο την Εταιρία Θεάτρου Pequod και από το 2010 ως το 2015 συμμετείχε σε όλες τις παραστάσεις της ως ηθοποιός ή και συνσκηνοθέτης. Για την ερμηνεία της στις παραστάσεις “Ο Γυάλινος Κόσμος” και “Το Έβδομο Ρούχο” σε σκ. Δ. Μαυρίκιου βραβεύτηκε στα Βραβεία Κοινού του περιοδικού Αθηνόραμα. Το 2003 τιμήθηκε με το βραβείο «Ελευθερία Σαπουντζή». Το 2012-13 δίδαξε ένα σχολικό θεατρικό εργαστήρι για παιδιά 13-15 ετών στο Πειραματικό Γυμνάσιο στην Πλάκα και το 2014 δίδαξε στο Bios το πρώτο της σεμινάριο υποκριτικής, βασισμένο στο μυθιστόρημα του Ί. Καλβίνο «Οι Αόρατες Πόλεις» και συνεχίζει έκτοτε να διδάσκει εργαστήρια υποκριτικής στην Αθήνα και την Πάτρα.

 

 

Πρόδρομος ΤσινικόρηςDo you love me?

Σάββατο 21 Ιανουαρίου έως Σάββατο 1 Απριλίου (+ μία συνάντηση που θα αναπληρωθεί σε συνεννόηση με τους συμμετέχοντες)

Κάθε Σάββατο  13:00 – 17:00, για 12 συναντήσεις

Κόστος συμμετοχής εργαστηρίου : 195 ευρώ

 

Με άξονα κομβικές σκηνές από έργα του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ “Άμλετ, Με το ίδιο μέτρο, Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας και Όπως σας αρέσει)  ο σκηνοθέτης Πρόδρομος Τσινικόρης παραδίδει ένα εργαστήριο σκηνοθεσίας θεατρικού ντοκιμαντέρ, διάρκειας τριών μηνών.

 

Τι ακριβώς είναι το θέατρο ντοκιμαντέρ; Ποιά μεθοδολογία ακολουθείται κατά τη διάρκεια προετοιμασίας των παραστάσεων;  Πως μπορούν να ερμηνευτούν τα έργα του Σαίξπηρ και να συνδυαστούν με μια πραγματικότητα, όπου οι ανθρώπινες σχέσεις και ο έρωτας περνούν κρίση;

 

Το εργαστήριο  περιλαμβάνει αναδρομή στην ιστορία του συγκεκριμένου θεατρικού είδους, δραματουργική προεργασία και πρακτική εξάσκηση πάνω σε σκηνές από τα σαιξπηρικά έργα. Οι συμμετέχοντες θα κληθούν, μέσα από ένα πρόγραμμα εβδομαδιαίων  προβών να αναπτύξουν την ιδέα τους με στόχο την παρουσίαση μιας σκηνοθετικής σπουδής στο τέλος του εργαστηρίου.

 

Το τμήμα που θα δημιουργηθεί θα είναι ολιγομελές, με ανώτατο όριο τα 12 άτομα.
Το εργαστήριο απευθύνεται σε ηθοποιούς, φοιτητές δραματικών σχολών και σε νέους σκηνοθέτες.

 

Για την επιλογή των συμμετεχόντων απαιτείται η αποστολή σύντομου βιογραφικού σημειώματος, καθώς και ενός σύντομου κειμένου μέχρι 150 λέξεις που να περιγράφει τους λόγους για τους οποίους θέλουν να συμμετέχουν στο συγκεκριμένο εργαστήριο μέχρι την Τετάρτη 4 Ιανουαρίου.

 

Πρόδρομος Τσινικόρης

O Πρόδρομος Τσινικόρης εργάζεται ως σκηνοθέτης, δραματουργός και ηθοποιός. Γεννήθηκε το 1981 στο  Βούπερταλ της Γερμανίας από Έλληνες γονείς μετανάστες και μετακόμισε στη Θεσσαλονίκη το 1999, όπου και αποφοίτησε από το Τμήμα Θεάτρου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου.
Τον Μάιο του 2008 είχε προσκληθεί στο Internationales Forum του Theatertreffen στο Βερολίνο.
Ανήκε στον θίασο της Πειραματικής Σκηνής της Τέχνης μέχρι το 2009, όταν και μετακόμισε στην Αθήνα, όπου συνεργάστηκε μ.ά. ως ηθοποιός με τον Ντίμιτερ Γκότσεφ (Πέρσες, Εθνικό Θέατρο) και ως βοηθός σκηνοθέτης και ερευνητής με τους Rimini Protokoll (Προμηθέας στην Αθήνα).

Μαζί με τον Ανέστη Αζά, έχει γράψει και σκηνοθετήσει τις εξής παραστάσεις που ανήκουν στο είδος του θεατρικού ντοκιμαντέρ:  Ταξίδι με τρένο (Φεστιβάλ Αθηνών, 2011), Επίδαυρος – ένα ντοκιμαντέρ (Φεστιβάλ Αθηνών, 2012), Τηλέμαχος: should I stay or should I go? (Ballhaus Naunynstraße, Βερολίνο και Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, Αθήνα, 2013), Utopia in progress (Θέατρο Νέων της Κωνσταντίας, Γερμανία και Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, 2014), Geblieben um zu gehen (Μαξίμ Γκόρκι Θέατρο του Βερολίνου, 2015) και Καθαρή Πόλη ( Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών και Muenchner Kammerspiele, 2016).

Τον Μάιο του 2015 ήταν μέλος της δραματουργικής ομάδος και υπεύθυνος έρευνας για το X APARTMENTS (σύλληψη: Matthias Lilienthal), που πραγματοποιήθηκε σε διαμερίσματα Αθηναίων πολιτών σε παραγωγή της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών.
Σκηνοθέτησε επίσης ένα audio walk  στο κέντρο της Αθήνας με πρωταγωνιστές άστεγους συμπολίτες μας για το Φεστιβάλ Αθηνών το 2016, με τον τίτλο Στη μέση του δρόμου.

Από τον Οκτώβριο του 2015, μαζί με τον συνεργάτη του Ανέστη Αζά ανέλαβε την  καλλιτεχνική διεύθυνση της Πειραματικής Σκηνής -1 του Εθνικού Θεάτρου στην Αθήνα.

 

 

Θέμελης Γλυνάτσης,  Παράσταση και αδράνεια: το Λαχταρώ της Σάρα Κέιν

Κυριακή 15 Ιανουαρίου έως Κυριακή 2 Απριλίου

Κάθε Κυριακή  13:00 – 17:00, για 12 συναντήσεις

Κόστος συμμετοχής εργαστηρίου : 195 ευρώ

 

H vis insita, ή η εγγενής δύναμη της ύλης, είναι μια ενέργεια αντίστασης με την οποία κάθε σώμα δύναται να διατηρήσει την παρούσα κατάστασή του, είτε αυτή είναι στάσης, ή ομοιόμορφης, έμπροσθεν κίνησης σε ευθεία.

Isaac Newton.

 

Το Λαχταρώ της Σάρα Κέιν, ένα από τα πιο ελλειπτικά και συγχρόνως συγκινητικά κείμενα της σύγχρονης δραματουργίας, φέρνει τον σκηνοθέτη και τον ηθοποιό ενώπιον μιας δύσκολης συνθήκης: το έργο δεν έχει καμία οδηγία, καμία πυξίδα, καμία κατευθυντήριο για το πώς πρέπει να ανεβάζεται.  Επί της ουσίας, η Κέιν μας προσφέρει ένα κείμενο που συλλαμβάνει με δεξιοτεχνικό τρόπο μια αίσθηση αδράνειας, την επαναληπτικότητα δηλαδή μιας κίνησης, ενός γεγονότος, που έχει πλέον τελειώσει. Με άλλα λόγια, αυτό που καλούμαστε να αναπαραστήσουμε στη σκηνή είναι ο απόηχος μιας δράσης, ενός τόπου, μιας συνθήκης. Έχοντας αυτό το αξίωμα σαν βασικό πυρήνα, το σεμινάριο αυτό έχει σαν στόχο την πρακτική και θεωρητική εξερεύνηση του έργου της Κέιν, τον πειραματισμό με μη-συμβατικές θεατρικές τεχνικές, και την αναζήτηση μεθόδων όπου το κείμενο αυτό μπορεί να γίνει παράσταση.

 

Το εργαστήριο απευθύνεται σε αποφοίτους δραματικών σχολών, ηθοποιούς, σκηνοθέτες και θεατρολόγους.

 

Θέμελης Γλυνάτσης

Ο Θέμελης Γλυνάτσης γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε θέατρο, συγκριτική λογοτεχνία και κλασσικές σπουδές στην Αγγλία. Το 2004 ολοκλήρωσε το διδακτορικό του πάνω στο “θέατρο της σκληρότητας” του Αντονέν Αρτώ στο πανεπιστήμιο του Λονδίνου (Royal Holloway). Μεταξύ άλλων, έχει σκηνοθετήσει έργα των Κολτές, Μαλαρμέ, Σοφοκλή, Χαίνερ Μίλερ, Στρίντμπεργκ και Γουάιλντ, καθώς και πολλά έργα σύγχρονων Ευρωπαίων συγγραφέων. Παραστάσεις του έχουν ανέβει στο Θέατρο Τέχνης, Φεστιβάλ Αθηνών, Θέατρο της Οδού Κυκλάδων και στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών.

 

 

 

(Για προεξόφληση των εργαστηρίων  προβλέπεται έκπτωση 15%. Εναλλακτικά, κάθε εργαστήριο εξοφλείται σε 2 ισόποσες δόσεις με την έναρξη των σεμιναρίων τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο.

Για συμμετοχή σε πάνω από ένα εργαστήριο, προβλέπεται έκπτωση 20%)

 

Πληροφορίες και συμμετοχές: 2103425335 | seminars@bios.gr 

Τα εργαστήρια πραγματοποιούνται στο BIOS, Πειραιώς 84

 

 

Υπεύθυνος εργαστηρίων: Κώστας Κουτσολέλος

Διοργάνωση: BIOS

 

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s